Administratorii de bloc trebuie, începând din 1 ianuarie 2022, să dețină un certificat de calificare profesională pentru a-şi păstra funcţiile, după ce termenul anterior a fost prelungit la sfârșitul lui 2020. Citește articolul
Proprietarii care dau în chirie apartamentele lor vor trebui să anunțe asociația, în cel mult zece zile de la semnarea actelor, care sunt noii ocupanți ai respectivelor apartamente, prevede expres actuala lege a asociațiilor de proprietari. Citește articolul
Deoarece legislația asociațiilor de proprietari nu stabilește altfel, datoriile unui locatar la bloc către asociația de proprietari din respectivul imobil se prescriu în termenul general stabilit de Codul civil, respectiv în trei ani. Datorii pot apărea atunci când vine vorba despre neplata cotelor ce revin fiecărui locatar din cheltuielile asociației, legate, în principal, de exploatarea, repararea sau întreținerea proprietății comune. Citește articolul
Chiar dacă nu folosesc o parte din proprietatea comună, de exemplu, liftul, potrivit legislației asociațiilor, proprietarii de apartamente la bloc nu pot fi exceptați, în mod automat, de la plata cheltuielilor aferente. În schimb, exceptarea de la plata unor cheltuieli comune se poate stabili, în cazul unor proprietari de apartamente la bloc, prin hotărâre a adunării generale. Citește articolul
După cum stabilește legislația din domeniu, o asociație de proprietari nu poate funcționa fără un președinte. Acesta este ales dintre proprietarii de apartamente din imobil și nu poate fi angajat. În plus, nu poate fi ales nici dintre locatarii blocului, dacă nu este și, cel puțin, coproprietar al unui apartament din bloc. Citește articolul
Te gândești să-ți transformi apartamentul în sediu de firmă? Conform legii, o proprietate individuală poate fi folosită doar în conformitate cu destinația acesteia. Dacă vrei să-i schimbi destinația, din locuință în sediu social, mai nou, printre altele, poți face acest lucru fără acordul vecinilor, în cazul în care nu desfășori activitate la sediu. Îți prezentăm câteva aspecte importante la care ar trebui să fii atent la schimbarea destinației, în acest mod, a unui imobil. Citește articolul
Copiii mai mici de trei ani ar putea să fie scutiţi de cheltuielile de întreţinere repartizate de asociaţii după numărul de persoane, după ce o propunere legislativă a trecut luni de votul senatorilor, urmând să se îndrepte spre Camera Deputaţilor. Citește articolul
Un proiect legislativ înregistrat la Senat a readus în prim-planul atenţiei publice scutirea de la plata întreţinerii a copiilor cu vârsta de până în trei ani. Această prevedere a existat pentru o perioadă de un an şi jumătate, în vechea lege a asociaţiei de proprietari, însă nu viza cheltuielile totale de întreţinere, ci doar costurile pentru consumurile individuale, şi doar dacă asociaţia de proprietari decidea acest lucru, nu în mod obligatoriu. Totuşi, după intrarea în vigoare a actualei Legi a asociaţiei de proprietari nu mai există niciun fel de scutire, ba, din contră, părinţii trebuie să anunţe într-un timp destul de scurt apariţia unui copil într-un imobil. Citește articolul
Aspectele legate de înființarea asociațiilor de proprietari, dar și de chiriași, utilizarea sau modificarea locuințelor și, în general, toate aspectele vieții la bloc sunt stabilite și reglementate de legea asociațiilor de proprietari. Citește articolul
Aspectele legate de înființarea asociațiilor de proprietari, dar și de chiriași, utilizarea sau modificarea locuințelor și, în general, toate aspectele vieții la bloc sunt stabilite și reglementate de legea asociațiilor de proprietari. Astfel, asociațiile de proprietari se constituie în edificii cu cel puțin trei locuințe și trebuie să întocmească un statut și un regulament de bloc. Totodată, acestea au obligația de a-și creiona anual un buget, iar adunarea generală a membrilor trebuie convocată măcar o dată pe an. În orice caz, toate deciziile trebuie luate în adunarea majorității membrilor. Citește articolul