Pentru a putea desfășura activitatea de administrator al unui imobil, cei interesați trebuie să obțină un atestat de la primărie, potrivit legislației în vigoare. Acest document se poate obține doar în baza unui certificat de calificare profesională și a două alte acte: cazierul judiciar și cel fiscal. Citește articolul
Din acest an, pentru a putea fi atestați ca atare, cei ce vor să fie administratori de bloc trebuie să dețină, pe lângă cazierul judiciar și cel fiscal, și un certificat de calificare profesională, potrivit actualei legi a asociațiilor de proprietari. Pentru a putea obține un certificat de calificare profesională în domeniu, cei interesați să devină administratori de bloc trebuie să urmeze un curs în acest sens, organizat, de principiu, de o firmă ce are ca obiect de activitate formarea profesională a adulților. Citește articolul
Administratorii de bloc trebuie, începând din 1 ianuarie 2022, să dețină un certificat de calificare profesională pentru a-şi păstra funcţiile, după ce termenul anterior a fost prelungit la sfârșitul lui 2020. Citește articolul
Autoritatea Rutieră Română (ARR) trebuie să pună la punct un registru electronic național ce va conține date despre toate certificatele de calificare profesională obținute de șoferii profesioniști din țara noastră, după cum apare într-un ordin oficializat luni. Ulterior, registrul național electronic al certificatelor și atestatelor profesionale pentru conducătorii auto va permite schimbul de informații privind șoferii profesioniști cu celelalte state membre ale Uniunii Europene (UE). Totuși, chiar dacă a fost stabilit deja cadrul legal general al funcționării lui, registrul va fi operațional doar după ce autoritățile vor stabili și detaliile tehnice ale utilizării acestuia. Citește articolul
Un nou termen pentru obținerea certificatului de calificare pentru administratorii de bloc și posibilitatea de a stabili alte ore de liniște în afară de cele legale sunt doar două dintre noutățile apărute de-a lungul anului încheiat recent și care vizează activitatea asociațiilor de proprietari din acest an. Citește articolul
Pentru a-și putea păstra funcția de administrator de bloc, persoanele fizice atestate în acest sens trebuie să dețină și un certificat de calificare profesională, potrivit noii legi a asociațiilor de proprietari ce a intrat în vigoare anul trecut. Termenul-limită stabilit inițial pentru ca administratorii sa se achite de această obligație era sfârșitul lunii septembrie, dar autoritățile l-au amânat până la 1 ianuarie 2021, printr-o ordonanță a Guvernului publicată recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Administratorii au, în principal, atribuții legate de monitorizarea lucrărilor de întreținere și modernizare a unuia sau mai multor imobile și de gestionarea bunurilor și fondurilor fiecărei asociații de proprietari. Legislația privind asociațiile se va schimba, începând cu luna septembrie, iar schimbările aduse de noua lege a asociațiilor vor viza inclusiv condițiile în care o persoană poate deveni administrator de bloc și activitatea acestora. Citește articolul
Persoanele fizice atestate în prezent pentru funcția de administrator de bloc vor trebui să obțină un certificat de calificare profesională, dacă nu au deja unul, prevede un act normativ aplicabil din septembrie 2018. Practic, această condiție va fi obligatorie pentru ca administratorii să-și păstreze funcția și după intrarea în vigoare a viitoarei Legi a asociațiilor de proprietari. Citește articolul