avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 801 soluții astăzi
Acasă Subiect: certificat de atestare profesionala
Subiect: certificat de atestare profesionala
ACCES GRATUIT

Reminder Cum se face, în acest an, atestarea administratorilor de bloc

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
22 August 2025 | 5 | 20160 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a putea desfășura activitatea de administrator al unui imobil, cei interesați trebuie să obțină un atestat de la primărie, potrivit legislației în vigoare. Acest document se poate obține doar în baza unui certificat de calificare profesională și a două alte acte: cazierul judiciar și cel fiscal. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce acte sunt necesare reatestării moașelor și asistenților medicali, conform noilor reglementări 

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
15 August 2025 | 917 | Timp de citire: 3 min.

Reatestarea competentelor este necesară pentru asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care nu pot face dovada unei experiențe profesionale de cel puțin un an în ultimii cinci ani anterior datei solicitării certificatului de membru sau avizului anual. Acest proces este reglementat de norme modificate recent.

Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reatestarea competenței profesionale a asistenților medicali și moașelor se face de-acum după reguli schimbate

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
12 August 2025 | 2293 | Timp de citire: 2 min.

Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR) a adus modificări Metodologiei de reatestare a competenței profesionale a membrilor săi, printr-o recent oficializată hotărâre. Conform documentului, această procedură este obligatorie pentru asistenții medicali și moașele fără minimum un an de experiență acumulată în ultimii cinci ani. Citește articolul

ACCES GRATUIT

MDLPA: Noi sesiuni de atestare tehnico-profesională a verificatorilor de proiecte, experților tehnici și auditorilor energetici

Cristina Iacob în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
5 Martie 2025 | 4003 | Timp de citire: 2 min.

Ministerul Dezvoltării a anunțat că va organiza în vara acestui an sesiuni de atestare pentru auditorii energetici pentru clădiri, precum și pentru verificatorii de proiecte și experții tehnici în construcții. Examenele vor avea loc simultan în șase centre regionale: București, Brașov, Cluj, Constanța, Iași și Timișoara. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum se pot atesta acum administratorii de bloc, după ce obținerea certificatului de calificare profesională a devenit obligatorie

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
12 August 2022 | 3 | 8332 | Timp de citire: 2 min.

Din acest an, pentru a putea fi atestați ca atare, cei ce vor să fie administratori de bloc trebuie să dețină, pe lângă cazierul judiciar și cel fiscal, și un certificat de calificare profesională, potrivit actualei legi a asociațiilor de proprietari. Pentru a putea obține un certificat de calificare profesională în domeniu, cei interesați să devină administratori de bloc trebuie să urmeze un curs în acest sens, organizat, de principiu, de o firmă ce are ca obiect de activitate formarea profesională a adulților. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Din această lună, administratorii de bloc trebuie să dețină un certificat de calificare profesională

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
3 Ianuarie 2022 | 20 | 52867 | Timp de citire: 1 min.

Administratorii de bloc trebuie, începând din 1 ianuarie 2022, să dețină un certificat de calificare profesională pentru a-şi păstra funcţiile, după ce termenul anterior a fost prelungit la sfârșitul lui 2020. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE E oficial: Toți șoferii profesioniști vor trebui înscriși într-un registru electronic ținut de ARR

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
20 Aprilie 2021 | 3795 | Timp de citire: 2 min.

Autoritatea Rutieră Română (ARR) trebuie să pună la punct un registru electronic național ce va conține date despre toate certificatele de calificare profesională obținute de șoferii profesioniști din țara noastră, după cum apare într-un ordin oficializat luni. Ulterior, registrul național electronic al certificatelor și atestatelor profesionale pentru conducătorii auto va permite schimbul de informații privind șoferii profesioniști cu celelalte state membre ale Uniunii Europene (UE). Totuși, chiar dacă a fost stabilit deja cadrul legal general al funcționării lui, registrul va fi operațional doar după ce autoritățile vor stabili și detaliile tehnice ale utilizării acestuia. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Bine de știut la început de an

Asociațiile de proprietari 2020: Ce noutăți sunt pentru cei care stau la bloc

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
10 Ianuarie 2020 | 7 | 18342 | Timp de citire: 3 min.

Un nou termen pentru obținerea certificatului de calificare pentru administratorii de bloc și posibilitatea de a stabili alte ore de liniște în afară de cele legale sunt doar două dintre noutățile apărute de-a lungul anului încheiat recent și care vizează activitatea asociațiilor de proprietari din acest an. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Administratorii de bloc pot obține până în 2021 certificatul de calificare profesională

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
28 August 2019 | 10 | 23136 | Timp de citire: 1 min.

Pentru a-și putea păstra funcția de administrator de bloc, persoanele fizice atestate în acest sens trebuie să dețină și un certificat de calificare profesională, potrivit noii legi a asociațiilor de proprietari ce a intrat în vigoare anul trecut. Termenul-limită stabilit inițial pentru ca administratorii sa se achite de această obligație era sfârșitul lunii septembrie, dar autoritățile l-au amânat până la 1 ianuarie 2021, printr-o ordonanță a Guvernului publicată recent în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Administrator de bloc în 2018: Ce schimbări apar în septembrie în activitatea acestuia

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
8 August 2018 | 3 | 6462 | Timp de citire: 3 min.

Administratorii au, în principal, atribuții legate de monitorizarea lucrărilor de întreținere și modernizare a unuia sau mai multor imobile și de gestionarea bunurilor și fondurilor fiecărei asociații de proprietari. Legislația privind asociațiile se va schimba, începând cu luna septembrie, iar schimbările aduse de noua lege a asociațiilor vor viza inclusiv condițiile în care o persoană poate deveni administrator de bloc și activitatea acestora. Citește articolul