Spre sfârșitul anului trecut, legislația privind asociațiile de proprietari a fost schimbată, prin apariția Legii nr. 196/2018.
Printre altele, noua lege a asociațiilor stabilea că persoanele fizice care sunt atestate ca administratori de bloc în conformitate cu prevederile Legii nr. 230/2007 (vechea lege a asociațiilor de proprietari - n.red.) vor putea să-și păstreze funcția numai dacă obțin, într-un anumit timp, un certificat de calificare profesională. Termenul inițial stabilit de legislație pentru conformare era 28 septembrie 2019.
Totuși, acest termen se va schimba de sâmbătă, din moment ce OG 21/2019, ce prevede amânarea termenului pentru obținerea unui certificat de calificare profesională până la 1 ianuarie 2021, a fost publicată miercuri în Monitorul Oficial.
După cum stabilește Legea nr. 196/2018, certificatul de calificare profesională reprezintă actul care dovedește calificarea profesională a persoanelor fizice pentru a fi administratori de bloc. În esență, pot fi atestate de primarul localității pentru a îndeplini ocupația de administrator de bloc doar persoanele care dețin un certificat de calificare.
Anterior intrării în vigoare a actualei legi a asociațiilor, administratorii de bloc aveau o singură obligație, și anume să fie atestați de către primar, nu să dețină și un certificat de calificare profesională.
Comentarii articol (10)