Pentru a putea desfășura activitatea de administrator al unui imobil, cei interesați trebuie să obțină un atestat de la primărie, potrivit legislației în vigoare. Acest document se poate obține doar în baza unui certificat de calificare profesională și a două alte acte: cazierul judiciar și cel fiscal. Citește articolul
Din acest an, pentru a putea fi atestați ca atare, cei ce vor să fie administratori de bloc trebuie să dețină, pe lângă cazierul judiciar și cel fiscal, și un certificat de calificare profesională, potrivit actualei legi a asociațiilor de proprietari. Pentru a putea obține un certificat de calificare profesională în domeniu, cei interesați să devină administratori de bloc trebuie să urmeze un curs în acest sens, organizat, de principiu, de o firmă ce are ca obiect de activitate formarea profesională a adulților. Citește articolul
Pentru a rezolva o parte dintre problemele din domeniul locuirii, în care există un dezechilibru major între cererea și oferta de locuințe, cu supraaglomerare în marile centre urbane și depopulare în zonele rurale sau în orașele mici, autoritățile au stabilit, printr-o hotărâre oficializată recent, apariția unei Strategii Naționale a Locuirii, ce conține cadrul legal pentru susținerea locuirii incluzive și îmbunătățirea accesului la locuințe până în 2050. Printre altele, în următoarea perioadă, potrivit strategiei, se va simplifica procedura de alocare a locuințelor sociale și vor apărea mai multe ghiduri, inclusiv unul dedicat administrării condominiilor de către asociațiile de proprietari, ce va conține tipuri de intervenții, exemple de bune practici, mecanisme legislative și financiare etc. Citește articolul
Fondul de rulment reprezintă unul dintre cele două fonduri speciale obligatorii ale oricărei asociații de proprietari ce trebuie plătit de către proprietarii apartamentelor. Cel de-al doilea face referire la fondul de reparații. Citește articolul
Președintele, administratorul și cenzorul asociației de proprietari realizează, în urma activităților pe care le desfășoară, venituri pentru care datorează, cu unele excepții, impozit și contribuții sociale. Asociațiile de proprietari pot să lucreze cu administratori fie în baza unor contracte de muncă, fie în baza unor contracte de prestări servicii. Pe de altă parte, cenzorii și președinții asociațiilor de proprietari își desfășoară activitatea în baza unor contracte de mandat, obținând astfel venituri asimilate salariilor. Citește articolul
În Clasificarea Ocupațiilor din România (COR) a apărut recent ocupația de administrator de condominii, printr-un ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial. Ocupația a trebuit introdusă pentru că administratorii au nevoie de calificarea corespunzătoare până în septembrie. Citește articolul
Primele modificări din 2019 la Clasificarea Ocupațiilor din România (COR) au fost operate de Ministerul Muncii după aproape patru luni de la trecerea în noul an. Conform unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial, avem noi ocupații în COR, dar și modificări la unele ocupații deja existente. Citește articolul
Atestarea pentru ocupația de administrator de condominii, necesară conform noii legislații a asociațiilor de proprietari, nu se poate face momentan pentru că încă nu există în Clasificarea Ocupațiilor din România (COR) ocupația de administrator de condominii. Legea nouă a asociațiilor prevede că introducerea acestei ocupații în COR trebuie să se facă până la finalul lunii curente. Citește articolul