Pentru a putea desfășura activitatea de administrator al unui imobil, cei interesați trebuie să obțină un atestat de la primărie, potrivit legislației în vigoare. Acest document se poate obține doar în baza unui certificat de calificare profesională și a două alte acte: cazierul judiciar și cel fiscal. Citește articolul
În practică se întâmplă frecvent ca un contract de mandat să fie tratat „la grămadă” cu contractele de muncă și chiar dacă legea fiscală, de exemplu, face referiri adesea la ambele tipuri de raporturi când stipulează X sau Y tratament fiscal, administratorului nu i se cuvine tot ceea ce i se poate cuveni unui angajat în mod normal - de exemplu, beneficiul tichetelor de masă ori al altor bilete de valoare. Citește articolul
Administratorul unei societăți este persoana care se ocupă de gestiunea afacerilor societății. Astfel, deține funcția executivă în societate, având îndatorirea ca societatea să prospere prin ducerea la îndeplinire a voinței asociaților. De aceea, administratorul este indispensabil bunului mers al societăților comerciale, acesta având nu doar atribuții de gestiune internă, ci și de reprezentare a societății în raporturile cu terții. Însă nu de puține ori se poate întâmpla ca administratorul să nu își îndeplinească atribuțiile pentru care a fost desemnat la standardele impuse de către asociații care l-au numit și de aici apare problema revocării acestuia. Citește articolul
Reincriminarea neplății impozitelor și contribuțiilor cu reținere la sursă, ce se va aplica din 1 martie 2022, va veni la pachet cu o interdicție. Mai precis, cei condamnați pentru această faptă nu vor mai putea să înființeze societăți sau să ocupe în cadrul lor funcțiile de administrator, director sau reprezentant legal. Citește articolul
În cadrul funcționării unei societăți, raporturile dintre administrator și firmă sunt raporturi de mandat. Acest lucru îi diferențiază de angajații societății, care lucrează cu contract individual de muncă, primesc un salariu și se supun legislației muncii. Și îi diferențiază inclusiv de asociații neadministratori din cadrul unui SRL, care pot lua decizii în cadrul Adunării Generale, dar nu pot reprezenta societatea în mod direct (semnare de contracte în numele societății, deschidere de cont bancar etc.). Citește articolul
V-ați întrebat vreodată de ce piața de software de management al proceselor de business, intitulată Business Process Management (BPM), este atât de mică în România? Și, mai important, dacă va crește vreodată? Pandemia de COVID-19 poate fi chiar contextul de care piața de BPM avea nevoie pentru a câștiga tracțiune și a-și atinge adevăratul potențial. Conform raportului Global Mobile Business Process Management Market pentru perioada 2016 - 2022, piața globală de BPM va ajunge la 3,7 miliarde de dolari până în 2022, cu o rată anuală de creștere de 21,5%. Iar România cu siguranță contribuie la evoluția acestei piețe. Citește articolul
În practică, relațiile dintre reprezentanții asociației și proprietarii de apartamente pot fi uneori tensionate și pot chiar depăși limitele legii. Spre exemplu, o situație des întâlnită este cea în care administratorul nu acceptă decât plata întregii facturi sau o condiționează de plata sumelor pentru fondurile speciale ale asociației, respectiv fondul de rulment și cel de reparații. Legal, nu poate face acest lucru. Citește articolul
Legea prin care au fost numiți administratorii care să ajute companiile de stat să se pregătească pentru privatizare urmează să fie abrogată, în mare parte, conform unui proiect de OUG inițiat de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT), lansat recent în dezbatere publică. Citește articolul
Uneori, procesele privind un bun (în special un imobil) pot dura destul de mult. De aceea, ar putea exista riscul ca acel bun să fie afectat, mai ales când nu se știe, cu exactitate, cine are drepturi asupra lui. De aceea, Codul de procedură civilă permite ca, până la finalizarea procesului, acel bun să îi fie încrediințat unei persoane care să îș administreze, pentru conservare. Acest mecanism se numește sechestru judiciar. De asemenea, sechestrul judiciar poate fi dispus și când nu există un proces, în anumite cazuri. Citește articolul
Toate birourile notariale, indiferent de forma de exercitare a profesiei, vor trebui să-și desemneze în curând un administrator. Regulamentul activității notariale urmează să primească numeroase modificări, prevăzute într-un proiect de act normativ aflat acum în dezbatere publică, iar una dintre noutățile aduse este impunerea acestui administrator. Citește articolul