Drum unic în România, realizat de voluntari. Via Transilvanica va străbate zece județe
Un traseu pentru drumeţii, lung de 950 de kilometri, va face legătura între Drobeta Turnu Severin şi Putna. În cea mai mare parte a sa, drumul, care va fi marcat cu borne realizate de studenţi din toată ţara, străbate Transilvania. Este şi motivul pentru care a primit numele de Via Transilvanica. Proiectul este realizat cu ajutorul voluntarilor, iar ultramaratonistul Tibi Ușeriu este ambasador al acestui drum.
135 de borne din andezit au fost pregătite și trimise spre zece localități din Bistrița-Năsăud, pentru a marca primii kilometri din Via Transilvanica. Fiecare bornă are o sculptură unică, pregătită special pentru călătorii care vor lua la pas traseul.
Iulia Alexandra Mureșan – voluntar: „Ne-am gândit ce am putea să facem ca ele să nu fie pur și simplu, să aibă rolul ăsta de a delimita câte un kilometru, ci să fie și o chestie la care un drumeț obosit se poate opri pentru un moment de răgaz. Și cumva să aibă un moment de introspecție sau pur și simplu să admire”.
Sculpturile au fost realizate de studenți din Iași, iar fiecare lucrare are un simbol aparte. „A ales să facă profilul lui Decebal din motivul ăsta - cumva ne întoarcem sau ne amintim de unde provenim și cumva strămoșii noștri...”, explică Iulia.
De ce se feresc românii să cumpere produse marca proprie a magazinelor
Cu salarii mici şi preţuri mari faţă de Occident, românii se feresc de alimentele cu marca unor supermarketuri, chiar dacă de multe ori raportul cost/calitate este bun. Vesticii, în schimb, chiar le caută, mai ales că de multe ori sunt produse de fermieri locali.
În Spania jumătate dintre produsele cumpărate sunt marcă proprie. Mai departe, în Marea Britanie şi în Germania - avem 46% şi respectiv 45 la sută dintre alimenele şi produsele de îngrijire cumpărate. Iar noi, în coşurile de cumpărături, regăsim doar 15 la sută produse marcă proprie, fie că vorbim despre alimente perisabile, produse de îngrijire sau de curăţenie.
În Franţa unul din trei produse cumpărate este marcă proprie. Cele mai comune produse de origine franceză din supermarketuri sunt carnea - 96% din ce găsim la raft - şi produsele lactate în proporţie de 71%, relatează corespondentul Digi24, Sebastian Perju.
Astfel de produse sunt şi cu o treime mai ieftine decât cele ale unor branduri cunoscute, pentru că nu includ costuri de promovare. Românii care le-au încearcat se declară mulţumiţi.
800 de conturi au fost închise de Facebook și Twitter pentru că încercau să manipuleze oamenii
Facebook şi Twitter au închis peste 800 de conturi şi grupuri care aveau legături cu Rusia şi Iran şi care încercau să manipuleze oamenii din mai multe ţări.
Cele două firme au acţionat la un pont primit de la o firmă de cibersecuritate, care a descoperit mai multe pagini ce răspândeau propaganda Teheranului.
Acestea încercau să pară independente, dar experţii au descoperit că erau folosite de presa de stat din Iran. Conturile distibuiau mesaje legate de politica din Orientul Mijlociu în engleză, farsi şi arabă. Zonele de interes erau Statele Unite, Marea Britanie şi ţări din America Latină.
Alături de paginile de propagandă iraniană, Facebook a şters şi mai multe conturi folosite de spionajul rusesc pentru manipularea opiniei publice din Statele Unite.
Comentarii articol (0)