Principalele obligații contractuale pe care beneficiarul unei finanțări nerambursabile și le asumă vizează organizarea procedurilor de achiziție publică și gestionarea resurselor financiare. Cu toate acestea, o altă obligație contractuală, mai puțin discutată, are un impact semnificativ asupra implementării proiectului, respectiv asigurarea informării și publicității.
Informarea și publicitatea într-un contract de finanțare din fonduri europene sau naționale vizează oferirea de informații grupului țintă cu privire la contribuția Uniunii Europene la implementarea unor proiecte de investiții publice sau private.
Prin acțiunile desfășurate de fiecare proiect la nivel individual, planul de comunicare va asigura creșterea nivelului de cunoaștere și informare a cetățenilor și al beneficiarilor asupra rolului Uniunii Europene în dezvoltarea socio-economică a regiunilor țării.
Informarea și publicitatea se adresează unui număr de cinci grupuri țintă:
- potențialii beneficiari, în această categorie fiind incluse societățile comerciale care ar putea fi interesate de accesarea fondurilor nerambursabile;
- beneficiarii finali ai investițiilor nerambursabile, care trebuie să-și cunoască drepturile și obligațiile asumate prin semnarea contractului de finanțare;
- publicul general format din cetățenii care trebuie să afle că implementarea proiectelor finanțate din fonduri nerambursabile vor crea locuri de muncă și vor asigura eliminarea unor disparități regionale;
- publicul intern, format din angajați ai instituțiilor finanțatoare;
- mass-media, aceasta asigurând livrarea mesajelor către publicul general.
Iată care sunt principalele informații ce trebuie transmise publicului general:
- crearea de noi locuri de muncă;
- reducerea inegalităţilor;
- importanţa asistenţei financiare comunitare pentru dezvoltarea României;
- rezultatele obţinute prin proiecte finanţate din fonduri europene;
- transparența alocării fondurilor.
Informarea și publicitatea se vor asigura prin următoarele instrumente, diferite în funcție de specificul finanțării, dar și de grupul țintă vizat:
site;
- campanie media (în presa naţională- TV, radio, net);
- broşuri, pliante, afişe;
- plăci permanente;
- publicaţie periodică tip „ziar/revistă”;
- campanie indoor şi outdoor;
- sesiuni de instruire;
- mailing list;
- sesiuni de informare;
- ghiduri de achizitii publice, ghiduri ale solicitantului, etc.
Notă: Prezentul articol face parte dintr-o campanie informativă prin care avocatnet.ro vrea să educe antreprenorii care se lovesc pentru prima oară de finanțările nerambursabile. Toate articolele din serie sunt disponibile aici.
Comentarii articol (0)