Articol scris de Cătălina Mocanu, Director Economic CIEL România
Despre noi, cei care jonglăm cu cifre și planuri de conturi, putem spune că trăim din 25 în 25 și atunci când un client nou își face apariția ne vin în minte o mie de întrebări, ca de exemplu: “Oare pot să acord timp și acestui nou client?”, “Câte documente are pe luna, de care tip, câți salariați?” și lista poate continua.
Ce ai spune dacă ai află că poți să utilizezi o aplicație care să te ajute la luarea deciziei, chiar înainte că tu să te întâlneșți cu acel potențial clientul și să îi ceri informatii despre activitatea lui?
Ți-ar plăcea să poți să înregistrezi cu numai câteva click-uri toate documentele pe care ți le da clientul tău într-o luna, indiferent de numărul acestora?
Toate aceste lucruri sunt posibile cu ajutorul unor softuri de contabilitate în care practic tu poți importa notele contabile aferente facturilor clientului tău, indiferent de ce aplicație folosește el, fie printr-un fișier excel, fie prin import de pdf-uri.
Poți chiar să uiți și de muncă manuală de introducere a extraselor de banca, pentru că acestea se fac automat fie prin importul de fișiere MT 940, fie prin importul de extrase în format pdf.
Înregistrarea lunară a tuturor notelor repetitive de cheltuieli și de venituri în avans sau de amortizare îți ocupă foarte mult timp? Folosind un program de contabilitate, așa cum este și cel oferit de CIEL România, îți asiguri automatizarea acestor înregistrări. Dar cât de ușor este de importat notă de salarii ai aflat?
Eu, personal, utilizez de ceva timp modelele de note și duplicarea de note, pentru că mă ajută să economisesc mult timp la operare.
Dacă ți s-a întâmplat să îți pierzi anumite baze de date pe care nu le-ai avut salvate, îți dau o veste foarte bună! De acum, poți să setezi salvarea automată din programul de contabilitate la o zi a săptămânii și o ora pe care ți-o alegi chiar tu și aplicația salvează singură toate bazele. Timpul liber pe care îl câștigi îl poți dedică unui client nou sau pentru a răspunde întrebărilor pe care ți le-a adresat un client existent.
Un alt aspect de care mă bucur de când folosesc softul de contabilitate este acela că nu mai trebuie să completez manual, în numele clienților, dispozițiile de plata / încasare sau deconturile de trezorerie. Acum le listez direct din aplicație și doar le arhivez la dosar.
Listarea manuală a fișelor de partener sau pe cele de cont am dat-o de mult uitării. Acum utilizez funcționalități din aplicație și cu numai câteva clik-uri aflu informații de interesintr-un timp foarte scurt.
Un alt motiv pentru care folosesc un soft de contabilitate este acela că pot accesa direct din note sau din alte rapoarte, fișa de cont sau fișa de partener, astfel încât să verific pe loc ce am nevoie. Scutesc astfel timp!
Te-ai săturat, ca și mine, să completezi manual Registrul de evidență fiscală? Prea bine, poți acum să listezi calculul trimestrial și doar să îl arhivezi.
Dacă vrei să îți eficientizezi muncă și să îți gestionezi cât mai bine clienții sau, de ce nu, să ai mult mai mulți clienți noi, îți recomand să încerci și tu un program de contabilitate. Crede-mă că acesta își va ușura foarte mult activitatea!