Problema. Accesul ocazional al persoanelor fizice într-o clădire este permis numai după furnizarea anumitor date personale din actul de identitate, la cererea paznicului de la intrare.
Contextul legislativ. Pentru a-și îndeplini atribuțiile de serviciu, personalul de pază este obligat să folosească anumite registre, printre care se numără registrul de evidență a accesului persoanelor, conform Hotărârii Guvernului nr. 301/2012. Modelul oficial al acestui registru, care este anexat la actul normativ respectiv, prevede că este nevoie de următoarele date personale: prenumele, numele, seria și numărul actului de identitate. În plus, mai trebuie completate destinația, ora sosirii, ora plecării și eventuale observații.
Opinia specialistului. „E o prelucrare realizată ca urmare a unei obligații legale, prin urmare acesta e temeiul prelucrării. Dar obligația legală vizează doar lucrurile cuprinse acolo: numele, prenumele, seria și numărul actului de identitate al vizitatorului (plus destinația, ora venirii, ora plecării și observații). Dacă paznicul scrie alte lucruri (de exemplu, dacă cere o copie de pe buletin sau CNP-ul), atunci vorbim despre o prelucrare pe alte temeiuri”, ne-a explicat Alin Popescu, avocat specializat în legislația protecției datelor.
Concluzia. Solicitarea anumitor date personale pentru accesul într-o clădire este o practică legală, din moment ce vorbim de o obligație impusă de un act normativ în vigoare. Însă personalul de pază poate cere, în esență, numai datele personale prevăzute de legislație. Prelucrarea altor date personale în afară de acelea se poate face numai în baza unui alt temei.
Comentarii articol (1)