Fac urmatoarea intrebare: Esti obligat de lege sa treci in cartea de imobil CNP si locul de munca ? Sau administratorul comite un abuz ? Ce poate sa faca pentru ca eu personal nu am incredere in Administrator si am cautat si am observat ca nu este lega
In HOTÃRÂRE nr.839 din 28 iunie 2006
privind forma şi conţinutul actelor de identitate, ale autocolantului privind stabilirea reşedinţei şi ale cărţii de imobil ...Art. 5. - (1) Cartea de imobil pentru imobilele cu destinaţie de locuinţă este documentul de evidenţă în care se înscriu, în condiţiile legii, datele persoanelor care locuiesc în imobilele cu destinaţie de locuinţă.
(2) Forma şi conţinutul cărţii de imobil pentru imobilele cu destinaţie de locuinţă sunt cele prevăzute în modelul prezentat în anexa nr. 4.
In cartea de imobil este obligatoriu de trecut CNP-ul deoarece la inscriere se prezinta CI sau copie, ca altfel am discuta despre personaje din basme.....
Cat priveste locul de munca, aici e discutabil deoarece omul nu poate fi obligat sa-si spuna locul de munca si nu ai ce act de identitate sa-i ceri din care sa reiasa unde munceste dumnealui locatarul sau daca e somer sau pensionar etc. Asta e o relicva de pe vremea antedecembrista.
Poate seria si numarul cartii de identitate ? dar CNP ..... ? Administratorul si presedintele nu poate fi operator de date ! din cate cunosc CNP este confidential... sau cele de mai jos au fost scrise de un moderator
HOTÃRÂRE nr.839 din 28 iunie 2006
privind forma şi conţinutul actelor de identitate, ale autocolantului privind stabilirea reşedinţei şi ale cărţii de imobil
Textul actului publicat în M.Of. nr. 582/5 iul. 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 47 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 290/2005,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
--------ABUZ IN SERVICIU FACUT DE ADMINISTRATOR
Art. 5. - (1) Cartea de imobil pentru imobilele cu destinaţie de locuinţă este documentul de evidenţă în care se înscriu, în condiţiile legii, datele persoanelor care locuiesc în imobilele cu destinaţie de locuinţă.
(2) Forma şi conţinutul cărţii de imobil pentru imobilele cu destinaţie de locuinţă sunt cele prevăzute în modelul prezentat în anexa nr. 4.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Iata cum arata, o fila a CARTII DE IMOBIL
Dupa cum observati rubricile de completat nu contin CNP, act de proprietate, ori alte date.
Este o forma de evidenta simpla a persoanelor ce locuiesc in imobil/apartament, absolut necesara pentru verificarea si cunosterea identitatii persoanelor, dar numai operatorilor autorizati de a prelucra si manipula date cu caracter personal.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cartea de imobil a fost şi este obligatorie, conform Legii nr. 105/1996 cu modificările şi completările ulterioare. Aceasta reprezintă evidenţa tuturor locuitorilor din bloc şi este necesară numai poliţiei în cazuri extreme privind identificarea şi găsirea infractorilor. În cartea de imobil se înscriu:
Numele şi prenumele fiecărei persoane care locuieşte în bloc, indiferent că este proprietar, chiriaş ori rezident, actul de identitate (denumire, serie, număr), locul şi data naşterii, prenumele părinţilor.
Adresa de domiciliu stabil a persoanei flotante care locuieşte temporar în imobil.
Data intrării în imobil, data plecării din imobil şi locul unde s-a mutat persoana.
Aici vorbeam de reactualizare carte imobil - Locuiesc si sunt proprietar din 1993. Numai ca acum un parlit de administrator sa gandit el ca este mai bine. ceara politistului de proximitate o alta carte de imobil pe care sa-o reactualizeze. Numai ca in formularul dat de administrator scrie: Nume prenume- CNP -Loc de munca... Cum sa dau CNP ... Poate seria si numarul CI. - Este alceva ! - De unde si pana unde si in ce lege scrie de CNP ? De unde si pana unde este administratorul sau presedintele de as.proprietari - Operator de date personale ? Unde sunt ei inregistrati sa-mi poata folosii si cere datele personale ?
Daca o sa cititi cu atentie legislatia o sa vedeti ca administratorul sau o alta persoana desemnata cu acordul politiei, trebuie sa completeze aceasta carte de imobil.
Sigur ca proprietarul este obligat prin legea 230/2007 sa prezinte la asociatie o copie a actului de proprietate al apartamentului si datele pentru completarea cartii de imobil cu toate persoanele din asociatie indiferent ca sunt proprietari, rude, chiriasi....
Daca sunteti de acord ca legea trebuie respectata o sa constatati ca CNP-ul exista atat in actul de proprietate cat si in actul de identitate al unui om major sau in certificatul de nastere al unui copil. Asa ca administratorul care tine evidenta din aceasta carte de imobil, care are dosarele si actele asociatiei, avand si actele de proprietate..., cu siguranta are acces la CNP-ul dumneavoastra pentru ca doar nu o sa inchida ochii cand citeste aceste documente si ajunge la CNP.
Cat priveste locul de munca si functia, acestea figurau in vechile carti de imobil dar au fost scoase din noile formulare care sunt acum in vigoare si nu mai trebuiesc completate. In situatia in care politia a dat administratorului formulare vechi (pentru ca nu avea din cele noi), sigur ca trebuia sa-i explice administratorului ca nu se mai completeaza si coloanele cu locul de munca si functia.
Oricum, fiecare dintre noi, prezinta cartea de identitate in multe situatii, la banci, la posta, la magazine uneori..., si in unele din aceste situatii se face imediat o copie a acestui act, copie ce contine, firesc, toate datele nostre de identificare, inclusiv CNP-ul.
Dar nu are nimeni ce face cu datele noastre personale, nu ne poate vinde, cumpara, mitui, agresa, hartui, nedreptati...
Solicitam si noi actele de proprietate atunci cand apare un nou proprietar si uneori trebuie sa le aratam legea care-i obliga la a depune o copie la asociatie. Am avut si cazuri cand a adus copia dar a sters cu pasta alba datele personale, pretul, adresa... ca nu mai era bun de nimic acea hartie. Prezentand un dosar de 300 pagini in instanta pentru modificarea statutului sau infiintarea asociatiei, judecatorul a respins dosarul datorita acestor acte de proprietate care nu aveau toate datele vizibile.