Lansarea unei afaceri presupune realizarea unei investiții în echipamente, mobilier, dotarea spațiului de lucru, crearea unui site de prezentare și alte elemente necesare lansării unui serviciu sau produs nou pe piață.
Ulterior, buna funcționare a afacerii necesită angajarea de personal, plata chiriei, a serviciilor de contabilitate sau a reclamelor efectuate periodic. În plus, o primă perioadă după începerea activității societatea își va calibra fluxurile de lucru, își va stabili procedurile și va aplica noile lecții învățate. Tocmai de aceea, afacerile debutante nu reușesc să obțină venituri la nivelul cheltuielilor în primele luni de activitate, ceea ce face necesară infuziile periodice de capital din partea antreprenorului.
În acest context, în articolul de mai jos am grupat principalele cheltuieli pe care o societate le va susține în perioada în care desfășoară activități economice și care, până la atingerea pragului de rentabilitate, vor fi suportate de către antreprenor din surse proprii:
1. Afacerea necesită angajați
Cheltuielile cu salariile și contribuțiile sociale aferente reprezintă una dintre cele mai importante cheltuieli pe care o firmă le are. Buna funcționare a activității este condiționată de cantitatea și calitatea resurselor umane atrage în proiect.
Schimbările legislative intrate în vigoare la 1 ianuarie 2018 au determinat creșterea salariului minim brut pe economice și rearanjarea contribuțiilor sociale. Și în perioada următoare sunt anunțate creșteri ale salariului minim, astfel că aceste costuri trebuie să fie bine bugetate de către antreprenor.
2. Materiile prime și consumabilele
Oferirea de produse sau servicii pe piață necesită aprovizionarea cu materii prime sau materiale consumabile conform rețetei sau fișei tehnologice. Este esențial ca societatea să își procure aceste elemente în cantități suficiente, la momentul potrivit, iar asta generează costuri importante pentru firmă.
Spre deosebire de alte tipuri de costuri suportate de către societate (impozite și taxe sau salarii), antreprenorul poate obține înlesniri la plată din partea furnizorilor, ceea ce va ajuta societatea pe termen scurt, până în momentul încasării facturilor emise pentru bunurile și serviciile livrate.
3. Activitatea va genera consumuri de utilități
Orice activitate economică, cu atât mai mult activitățile de producție, va genera consumuri de utilități (energie electrică, apă caldă sau apă rece, gaze sau colectarea deșeurilor menajere). Bugetarea acestora la valoarea reală este esențială, pentru a nu afecta bunul mers al afacerii și a determina întreruperi ale activității.
4. Serviciile de contabilitate
Serviciile de contabilitate sunt foarte importante pentru orice afacere, depunerea situațiilor financiare la timp fiind obligatorie. Cu toate că serviciile de contabilitate nu sunt cele mai mari cheltuieli pe care o afacere va trebui să le acopere, ele nu pot fi neglijate în niciun caz.
5. Bugetul de reclamă al firmei
În prezent, cea mai mare provocare a unei afaceri nu este legată de producție, ci de promovarea serviciilor sau a produselor ca primă etapă necesară realizării vânzărilor.
Bugetul necesar promovării afacerii este stabilit în funcție de mediul de promovare ales, în funcție de frecvența reclamelor și durata campaniilor publicitare. Astfel, antreprenorul va trebui să asigure un buget lunar de reclamă și publicitate pentru a susține vânzările societății.
Comentarii articol (0)