Informațiile pe care comercianții online trebuie să le pună la dispoziția clienților
Clienții magazinelor online trebuie să primească, atunci când fac cumpărături, o serie de informații obligatorii de la comerciant. Unele dintre acestea vizează caracteristicile produsului, datele de contact ale comerciantului, dar și modalitățile de plată acceptate de comerciant sau politica de soluționare a reclamațiilor.
Recomandările autorităților pentru cei ce fac cumpărături în această perioadă
Mai mulți comercianți importanți din România au dat deja startul reducerilor de preț și, de aceea, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) le face cumpărătorilor o serie de recomandări. ANPC le recomandă acestora să se informeze, printre altele, despre costurile de livrare a produsului sau despre modalitățile de plată acceptate.
Drepturile pe care le au cumpărătorii în baza garanției legale a produsului
Comercianții trebuie să acorde la vânzarea produselor, în mod obligatoriu, garanția legală de conformitate. Această garanție are, potrivit legislației din țara noastră, o durată de doi ani și se calculează de la momentul livrării produsului. În baza acestei garanții, cumpărătorii pot solicita repararea sau înlocuirea unui produs defect și, în anumite situații, pot chiar returna produsul și pot primi banii plătiți înapoi.
Autoritățile ce trebuie contactate în cazul apariției unor probleme cu comercianții
Uneori, în interacțiunea dintre comerciant și cumpărător apar neînțelegeri și chiar tensiuni, care nu se rezolvă întotdeauna rapid sau ușor. În aceste cazuri, dacă nu reușește să rezolve problema direct cu comerciantul, cumpărătorul are posibilitatea de a-l reclama pe acesta la anumite autorități din România.
Nu e obligatoriu să păstrăm ambalajele originale ale produselor
De câțiva ani, obligația de a păstra ambalajele originale ale unui produs pentru a beneficia de garanție a fost eliminată. Astfel, cumpărătorii nu mai sunt nevoiți, de teama de a nu putea beneficia de garanția produsului, să-și aglomereze locuințele cu ambalajele produselor cumpărate.
Ce trebuie să facă cumpărătorii atunci când produsele livrate prezintă defecte
Potrivit legislației în vigoare, comerciantul este răspunzător față de cumpărător pentru orice neconformitate existentă la momentul când au fost livrate produsele. În cazul în care defectul produsului este vizibil sau ușor și rapid de identificat, cumpărătorul poate refuza primirea coletului sau a produsului.
Cine răspunde dacă un produs cu defecte cauzează pagube cumpărătorului
În cazul în care un produs defect cauzează diverse pagube cumpărătorului, acesta are posibilitatea de a se îndrepta împotriva producătorului bunului sau, dacă nu există posibilitatea ca acesta din urmă să fie contactat, împotriva vânzătorului produsului.
Cumpărătorii bunurilor la mâna a doua pot beneficia doar parțial de garanția acestora
Cei ce cumpără bunuri direct de la un comerciant beneficiază de garanție pentru acestea. În schimb, cei ce cumpără bunuri de la persoane fizice sau, după cum mai sunt ele numite, bunuri la mâna a doua nu pot beneficia de toate drepturile ce derivă din garanția legală. Spre exemplu, cumpărătorul unui bun la mâna a doua va putea, în baza garanției, doar să-și repare bunul, nu să-l și înlocuiască sau să-l returneze.
Comentarii articol (0)