1. Noua lege a asociațiilor de proprietari se aplică începând din 28 septembrie 2018 și stabilește condiţii clare pentru folosinţa, modificarea şi întreţinerea locuinţelor, normele de conduită în cadrul imobilelor ori modul în care se stabilesc cotele de proprietate comună în cadrul clădirii.
2. Pentru că schimbările aduse de noua legislație privind asociațiile și care îi afectează pe administratorii de bloc sunt destul de numeroase, ne-am gândit ca, pe lângă cele prezentate mai sus, să facem și o sinteză a acestor modificări. Astfel, iată care sunt cele mai importante schimbări apărute în activitatea administratorilor.
3. Potrivit noului cadru legal al asociațiilor, administratorii de bloc pot lucra și în baza unui contract de prestări servicii. Anterior modificării legislației privind asociațiile de proprietari, administratorii de bloc se puteau angaja doar în baza unui contract individual de muncă.
4. Dacă nu dețin deja un certificat de calificare profesională, cei ce ocupă un post de administrator ar trebui să-și concentreze atenția pe obținerea unui astfel de document. În caz contrar, aceștia și-ar putea pierde funcția de administrator de bloc.
5. De asemenea, administratorii de bloc ar putea fi obligați de către asociația de proprietari să-și facă o poliță de asigurare pentru răspundere civilă profesională. Administratorii care nu vor respecta această obligație impusă de asociație vor putea fi sancționați cu amenzi de câteva mii de lei.
6. Pe de altă parte, conform legislației noi în vigoare, asociațiile sunt obligate să dețină un singur cont bancar, care este folosit de toată lumea în relația cu asociația, inclusiv pentru a plăti cotele lunare de întreținere. Suplimentar, noua legislație stabilește că, începând cu luna septembrie 2018, absolut toți banii asociației de proprietari trebuie să treacă prin contul unic al acesteia. Mai exact, administratorii de bloc nu vor mai putea plăti furnizorii de servicii și produse în numerar, ci doar din contul unic al asociației.
7. Începând cu luna septembrie 2018, cei ce locuiesc la bloc se pot organiza și în asociații de chiriași, nu numai în cele de proprietari. De principiu, aceste asociații sunt organizate pentru reprezentarea intereselor chiriașilor în relația cu proprietarii spațiilor de locuit.
8. Pe lângă toate cele amintite mai sus, îți spunem și care sunt incompatibilitățile în ceea ce privește îndeplinirea funcțiilor la bloc. Una dintre aceste incompatibilități vizează, spre exemplu, președintele asociației. Mai exact, acesta nu poate îndeplini simultan și rolul de cenzor.
Comentarii articol (7)