1. Termenele-limită pentru înlocuirea aparatelor, păstrate și nu prea. După mai multe amânări în cursul ultimilor ani, Guvernul a decis în 2018 să păstreze termenele-limită pentru înlocuirea vechilor case de marcat. Astfel, datele de 1 iunie (firmele mari și medii) și 1 august (firmele mici) au rămas în picioare, însă amenzile pentru nerespectarea lor au fost amânate cu trei luni și apoi au fost incluse pe lista contravențiilor iertate la prima abatere. Stadiul înlocuirii caselor de marcat poate fi urmărit aici.
2. Bonurile fiscale au noi elemente obligatorii. O altă schimbare este faptul că bonurile fiscale emise cu noile case de marcat, adică cele cu jurnal electronic, trebuie să conțină noi informații. Printre acestea se numără modalitatea de plată și unitatea de măsură.
3. Fiscul o să știe totul despre casele de marcat. Toate casele de marcat folosite de firme vor figura în curând într-un registru național de evidență. Concret, registrul va conține informații despre producătorii, importatorii, distribuitorii și utilizatorii caselor de marcat, dar și despre aparate în sine. Până la apariția registrului, firmele trebuie să raporteze lunar anumite informații către Fisc.
4. Avizul tehnic pentru noile case de marcat. Printre intervențiile legislative ale anului 2018 se numără și o reglementare a Finanțelor prin care s-au stabilit regulile în funcție de care companiile obțin avizul tehnic pentru noile case de marcat.
5. Avem și un ghid al înregistrării noilor case de marcat. Autoritățile fiscale au pus la dispoziția companiilor un ghid electronic pentru înregistrarea aparatelor de marcat cu jurnal electronic, pe care l-au actualizat constant pe măsură ce au apărut noutăți.
6. Ce faci dacă se defectează casa de marcat și alte situații rezolvate. Fiscul a răspuns contribuabililor pe Facebook, cu mai multe ocazii, la problemele etalate de aceștia. De exemplu, specialiștii au explicat ce trebuie făcut la defectarea casei de marcat, dar și la alte nelămuriri.