„Din păcate, e o prevedere legală, până în clasa a treia copiii nu pot fi lăsaţi repetenţi. Cred că trebuie să revenim asupra acestui aspect pentru că, iată, unde suntem. Ajungem la clasa a opta şi constatăm că nu ştiu să scrie bine, să calculeze bine şi că 36% nu sunt în stare să ia cinci la evaluarea de clasa a opta", a declarat recent ministrul învățământului, potrivit Digi24.
Condițiile în care pot fi lăsați repetenți elevii din învățământul preuniversitar sunt stabilite de Ordinul Ministerului Educației Naționale (MEN) nr. 5.115/2014 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.
Astfel, potrivit acestui act normativ, elevii aflați în clasa pregătitoare sau în clasa întâi nu pot fi lăsați repetenți. Totodată, elevii cu dificultăți de învățare aflați în aceste clase vor rămâne în colectivele în care au învăţat şi vor intra într-un program de remediere sau recuperare şcolară.
După cum stabilește Ordinul MEN nr. 5.115/2014, programul de recuperare școlară este "realizat de învăţător/ institutor/ profesorul pentru învăţământul primar, împreună cu un specialist de la Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională/ Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională".
Așadar, legislația nu prevede ca doar elevii mai mari de clasa a III-a să poată să fie lăsați repetenți, ci pot fi lăsați repetenți elevii ce au trecut de clasa I, adică de la clasa a II-a în sus. Potrivit aceluiași act normativ, sunt declarați repetenți „elevii care au obţinut calificativul «Insuficient»/ medii anuale sub 5,00 la mai mult de două discipline de învăţământ/ module care se finalizează la sfârşitul anului şcolar”.
Tot repetenți vor fi declarați, conform ordinului MEN, atât elevii "care nu au promovat, la mai mult de două module, la examenele de corigenţă în sesiunea specială", cât și “elevii care au obţinut la purtare calificativul anual «Insuficient»/ media anuală mai mică de 6,00”.
Comentarii articol (0)