Recent, printr-un comunicat de presă publicat pe propriul website, MEN a adus o serie de precizări privind integrarea copiilor cu nevoi speciale în sistemul de învățământ public. Mai exact, în comunicatul ministerului se precizează “că nu se intenționează organizarea unor clase separate, numai cu elevi cu cerințe educaționale speciale”.
Totodată, în comunicat se arată și că țara noastră s-a angajat, în baza Legii nr. 221/2010 pentru ratificarea Convenţiei privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi, cât și a Strategiei naționale „O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilități” - 2016-2020, să facă eforturi pentru a elimina problemele pe care le întâmpină persoanele cu nevoi speciale, astfel încât acestea să nu fie discriminate, marginalizate, excluse sau abuzate.
Suplimentar, conform comunicatului menționat, MEN „urmărește integrarea copiilor cu dificultăți de învățare în unitățile de învățământ de masă și dezvoltarea serviciilor de sprijin educațional prin creșterea numărului profesorilor de sprijin și a consilierilor școlari”, iar declarațiile recente ale ministrului educației pe această temă au făcut referire la nevoia de a aloca mai mulți profesori de sprijin copiilor cu dificultăți de învățare.
Aceste precizări ale ministerului vin în contextul în care ministrul educației a declarat recent că are în vedere organizarea unor clase separate pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale.
Pentru că intenția inițială a ministrului educației a stârnit foarte multe reacții critice în spațiul public, în comunicat sunt prezentate și câteva date statistice privind integrarea copiilor cu nevoi speciale în sistemul de învățământ, ce vin în sprijinul precizărilor din document. Concret, în acesta se precizează că “în perioada 2001 - 2003, pe durata mandatului ministrului Ecaterina Andronescu, aproximativ 30.000 de elevi cu nevoi speciale au fost integrați în unitățile de învățământ de masă, prin transferul de la unitățile de învățământ special”.
Comentarii articol (3)