Articol scris de Alexandru Puiu
Microsoft Excel este unul dintre cele mai complexe și fiabile programe create vreodată de compania americană. Cu toate aceste, este folosit în fiecare colț al mapamondului. Diferența este dată de gradul de complexitate la care se aruncă fiecare utilizator.
Cei mai mulți se rezumă la a tasta niște valori în niște celule și a le scoate la imprimantă, entuziasmându-se că arată frumos în acel tabel implicit. Excel este însă pentru mult mai mult decât atât, iar cea mai importantă componentă a sa ține de exploatarea formulelor. Chiar și dacă te rezumi doar la formule matematice, mecanismul este unul surprinzător de prietenos și este suficient să-ți asumi câteva cunoștințe de bază pentru a profita de el.
În rândurile care urmează, voi încerca să sintetizez filozofia de bază pe care trebuie să ți-o asumi pentru a începe să folosești formule în Excel. După ce ai acumulat câteva principii, poți trece la construcții semnificativ mai complexe decât atât. Important este însă să începi de undeva și să conștientizezi că, în funcție de domeniul tău de activitate, astfel de informații îți fac viața semnificativ mai ușoară. În definitiv, asta este cel mai important.
Cum folosești formule în Excel pentru calcule simple sau complexe
Fiecare formulă din Excel trebuie să înceapă cu ”=” fără ghilimele, la fel ca în imaginea de mai sus. Simbolul pentru egal la început îi spune aplicației că urmează să faci un calcul. Nu contează dacă vei efectua operații logice, calcule simple sau un șir complex de operații combinate, începi cu ”=”.
Înainte să înveți că fiecare informație dintr-o celulă poate fi folosită ca parametru într-o formulă pe care o tastezi în altă celulă, trebuie să ai în vedere că poți face înmulțiri, adunări, scăderi sau împărțiri în Excel cu valori cunoscute, numere obișnuite.
Pentru mai multe informații pe acest subiect, te invităm să citești articolul complet disponibil pe www.playtech.ro.
Comentarii articol (1)