Art. 1. - (1) Transferul judecatorilor de la o instanta la alta instanta si transferul procurorilor de la un parchet la alt parchet se aproba, la cererea celor în cauza, de sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Transferul nu poate fi aprobat decât la o instanta sau la un parchet la care judecatorul sau procurorul are dreptul sa functioneze.
Art. 2. - (1) Cererea de transfer se depune la Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Directia resurse umane si organizare din cadrul aparatului propriu al Consiliului Superior al Magistraturii întocmeste, în termen de cel mult 15 zile de la primirea cererii, un referat în care prezinta datele relevante privind cariera de judecator sau procuror a solicitantului, motivele pe care se întemeiaza cererea, situatia posturilor ocupate si a posturilor vacante la instanta ori la parchetul de la care se solicita transferul, precum si la instanta sau parchetul la care se solicita transferul. Referatul va cuprinde, obligatoriu, datele statistice din anul precedent privind volumul de activitate si încarcatura pe judecator sau procuror la instantele sau parchetele implicate în procedura de transfer.
(3) Daca apreciaza necesar, sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii solicita punctele de vedere ale conducerilor instantelor sau parchetelor de la care si la care se solicita transferul si poate invita judecatorul sau procurorul în cauza sa îsi sustina cererea.
Art. 3. - La analizarea si solutionarea cererilor de transfer ale judecatorilor si procurorilor la alte instante sau parchete vor fi avute în vedere urmatoarele criterii:
- volumul de activitate al instantei sau parchetului de la care se solicita si la care se solicita transferul, numarul posturilor vacante si posibilitatile de ocupare a acestora;
- domiciliul solicitantului;
- locul de munca al sotului sau sotiei;
- distanta între domiciliu si sediul instantei sau parchetului la care functioneaza judecatorul sau procurorul si posibilitatile reale de naveta, inclusiv timpul afectat acesteia;
- starea sanatatii solicitantului, a sotului sau sotiei ori a copiilor minori si parintilor, aflati în întretinerea acestuia, precum si alte situatii familiale deosebite.
Art. 4. - (1) Transferul unui judecator sau procuror la o alta institutie publica decât o instanta sau un parchet atrage eliberarea din functie în conditiile art. 65 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile ulterioare.
(2) În termen de 15 zile de la depunerea la Consiliul Superior al Magistraturii a cererii de transfer la o alta institutie publica decât o instanta sau un parchet, de catre un judecator sau procuror, Directia resurse umane si organizare întocmeste un referat cuprinzând datele relevante privind cariera solicitantului si motivele pe care se întemeiaza cererea si îl prezinta Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Daca apreciaza necesar, Consiliul Superior al Magistraturii invita solicitantul sa îsi sustina cererea de transfer.
CAPITOLUL II
Detasarea judecatorilor si procurorilor
Art. 5. - (1) Detasarea judecatorilor la alte instante si a procurorilor la alte parchete se dispune de sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii, cu acordul scris al acestora, la cererea presedintelui instantei sau a conducatorului parchetului la care se solicita detasarea.
(2) Detasarea nu poate fi dispusa decât la o instanta sau la un parchet la care judecatorul sau procurorul are dreptul sa functioneze.
Art. 6. - (1) Cererea de detasare însotita de acordul scris al judecatorului sau al procurorului a carui detasare se solicita se depune la Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Directia resurse umane si organizare solicita punctul de vedere al presedintelui instantei sau al conducatorului parchetului la care functioneaza judecatorul sau procurorul si întocmeste, în termen de cel mult 15 zile de la primirea cererii, un referat în care prezinta datele relevante privind cariera judecatorului sau a procurorului, situatia posturilor vacante si a celor ocupate la cele doua instante, respectiv parchete, precum si volumul de activitate si încarcatura pe judecator sau procuror la instantele sau parchetele implicate în procedura de detasare.
Art. 7. - (1) Detasarea judecatorilor si a procurorilor la Consiliul Superior al Magistraturii, Institutul National al Magistraturii, Scoala Nationala de Grefieri, Ministerul Justitiei si unitatile subordonate acestuia ori la alte autoritati publice se dispune de sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Dispozitiile art. 6 alin. (2) se aplica în mod corespunzator.
Art. 8. - Solutionarea cererilor de prelungire a detasarii se realizeaza în conformitate cu dispozitiile art. 5-7, care se aplica în mod corespunzator.
Art. 9. - Detasarea judecatorului sau a procurorului poate înceta anterior duratei pentru care a fost dispusa, prin hotarârea sectiei corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii, la cererea celui care a solicitat detasarea ori a judecatorului sau procurorului detasat. Detasarea poate înceta si la solicitarea motivata a presedintelui instantei sau a conducatorului parchetului la care functioneaza judecatorul ori procurorul în cauza.
CAPITOLUL III
Delegarea judecatorilor
Art. 10. - (1) Delegarea judecatorilor de la judecatorii, tribunale specializate si tribunale în circumscriptia altei curti de apel, pe functii de executie, se dispune, cu acordul scris al acestora, de Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii, la solicitarea presedintelui curtii de apel în circumscriptia careia se cere delegarea si cu avizul presedintelui curtii de apel unde acestia functioneaza.
(2) Delegarea nu poate fi dispusa decât la o instanta la care judecatorul are dreptul sa functioneze.
Art. 11. - (1) Solicitarea privind delegarea se depune la Consiliul Superior al Magistraturii, însotita de avizul prevazut la art. 10 alin. (1) si de acordul scris al judecatorului.
(2) Directia resurse umane si organizare întocmeste, în termen de cel mult 15 zile de la primirea solicitarii, un referat în care prezinta datele relevante privind cariera de judecator a solicitantului, motivele pe care se întemeiaza cererea de delegare, situatia posturilor ocupate si a posturilor vacante la instanta de la care se solicita delegarea, precum si la instanta la care se solicita delegarea. Referatul va cuprinde, obligatoriu, datele statistice din anul precedent privind volumul de activitate si încarcatura pe judecator la instantele implicate în procedura delegarii si se prezinta Sectiei pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) În cazul în care solicitarea de delegare nu a fost însotita de avizul prevazut la art. 10 alin. (1), acesta va fi cerut înainte de prezentarea lucrarii Sectiei pentru judecatori.
Art. 12. - Delegarea judecatorilor curtilor de apel, tribunalelor, tribunalelor specializate si judecatoriilor, pe functii de executie, la alte instante din circumscriptia aceleiasi curti de apel se dispune, cu acordul scris al acestora, de presedintele curtii de apel.
Art. 13. - Delegarea înceteaza:
a) la expirarea termenului pentru care a fost dispusa;
b) la data la care functia este ocupata prin numire, în conditiile Legii nr. 303/2004, republicata, cu modificarile ulterioare, daca aceasta data se situeaza în interiorul termenului prevazut la lit. a).
CAPITOLUL IV
Delegarea judecatorilor în functii de conducere
Art. 14. - (1) Delegarea în functii de conducere a judecatorilor de la judecatorii, tribunale, tribunale specializate si curti de apel se dispune, cu acordul scris al acestora, de catre Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii, pâna la ocuparea functiei prin numire în conditiile Legii nr. 303/2004, republicata, cu modificarile ulterioare.
(2) Delegarea nu poate fi dispusa decât la o instanta la care judecatorul are dreptul sa functioneze.
(3) Propunerea de delegare se prezinta de catre presedintele instantei pentru vicepresedintii si presedintii de sectie, de catre presedintele tribunalului pentru presedintele judecatoriei, de catre presedintele curtii de apel pentru presedintele tribunalului si al tribunalului specializat si de catre colegiul de conducere al curtii de apel pentru presedintele curtii respective.
(4) Propunerea de delegare facuta de presedintele judecatoriei se trimite presedintelui tribunalului, care o prezinta, împreuna cu punctul sau de vedere, presedintelui curtii de apel. Presedintele curtii de apel transmite propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, însotita de propriul punct de vedere.
(5) Propunerea de delegare facuta de presedintele tribunalului sau al tribunalului specializat se prezinta presedintelui curtii de apel, care o transmite Consiliului Superior al Magistraturii, însotita de punctul sau de vedere.
(6) Propunerile de delegare, cu exceptia propunerii de delegare în functia de presedinte al curtii de apel, sunt însotite de avizul consultativ al colegiului de conducere al instantei la care este vacanta functia de conducere. La instantele la care colegiul de conducere nu se poate constitui este necesar avizul instantei ierarhic superioare.
Art. 15. - (1) Propunerea de delegare formulata cu respectarea cerintelor art. 14 se transmite Consiliului Superior al Magistraturii, însotita de urmatoarele:
a) acordul judecatorului propus pentru delegarea într-o functie de conducere;
b) avizul colegiului de conducere al instantei sau, dupa caz, al instantei ierarhic superioare;
- declaratiile prevazute de art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile ulterioare.
(2) Directia resurse umane si organizare întocmeste, în cel mult 15 zile de la primirea propunerii, un referat în care prezinta pe scurt datele relevante privind cariera de judecator a celui propus a fi delegat si situatia functiei vacante pentru care se propune delegarea. Referatul va contine mentiuni privind depunerea înscrisurilor prevazute la alin. (1) si continutul acestora.
(3) Judecatorul a carui delegare se propune sustine un interviu în fata Sectiei pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii.
(4) În cazul în care se propune delegarea succesiva a aceluiasi judecator în aceeasi functie de conducere, sustinerea interviului nu mai este necesara, cu exceptia cazului în care Sectia pentru judecatori dispune altfel.
Art. 16. - Delegarea înceteaza:
a) la expirarea termenului pentru care a fost dispusa;
b) la data la care functia este ocupata prin numire, în conditiile Legii nr. 303/2004, republicata, cu modificarile ulterioare, daca aceasta data se situeaza în interiorul termenului prevazut la lit. a).
Art. 17. - (1) La propunerea presedintelui Înaltei Curti de Casatie si Justitie, Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii poate dispune delegarea judecatorilor în functiile de conducere de la aceasta instanta.
(2) Propunerea se trimite Consiliului Superior al Magistraturii, însotita de acordul scris al judecatorului.
(3) Directia resurse umane si organizare întocmeste, în cel mult 15 zile de la primirea propunerii, un referat în care prezinta pe scurt datele relevante privind cariera de judecator a celui propus a fi delegat si situatia functiei vacante pentru care se propune delegarea. Referatul va contine mentiuni privind depunerea declaratiilor prevazute de art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile ulterioare, si acordul judecatorului în cauza.
(4) Dispozitiile art. 15 alin. (3) si (4) si ale art. 16 se aplica în mod corespunzator.
CAPITOLUL V
Numirea judecatorilor si a procurorilor în alte functii de conducere decât cele care se ocupa prin concurs sau examen
Art. 18. - (1) Numirea judecatorilor în functiile de presedinte de sectie vacante se face la propunerea presedintelui instantei, pe baza candidaturilor depuse de judecatori.
(2) Fiecare candidatura este însotita de curriculum vitae, declaratiile prevazute de art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile ulterioare, un proiect privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere si de orice alte înscrisuri considerate relevante.
(3) Pe baza candidaturilor depuse, presedintele instantei consulta judecatorii sectiei pentru care s-a depus candidatura, cu respectarea confidentialitatii optiunilor, si consemneaza rezultatul într-un referat, semnat si datat.
(4) Dupa consultarea judecatorilor sectiei implicate, presedintele instantei solicita avizul consultativ al colegiului de conducere al instantei.
(5) În cazul în care pentru aceeasi functie au fost depuse mai multe candidaturi, presedintele instantei, pe baza aprecierilor proprii, a rezultatelor consultarii judecatorilor sectiei si a avizului colegiului de conducere, selecteaza o singura candidatura, indicând temeiurile care justifica selectia.
(6) În cazul în care presedintele instantei este delegat el însusi în functie, acesta nu poate face propuneri de numire, ci numai de delegare în functiile de presedinte de sectie vacante.
(7) Prevederile art. 14 alin. (4) si (5) se aplica în mod corespunzator.
Art. 19. - (1) Propunerea selectata potrivit art. 18 alin. (5), însotita de candidatura depusa si de documentele prevazute la art. 18 alin. (2), de hotarârea colegiului de conducere si de referatul privind consultarea judecatorilor sectiei, se transmite Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Directia resurse umane si organizare întocmeste, pe baza propunerii formulate, în termen de cel mult 15 zile, un referat în care consemneaza:
a) evolutia carierei profesionale a judecatorului propus pentru numire, cu evidentierea calificativului la ultima evaluare si a mentiunii privind sanctiunile disciplinare aplicate în ultimii 3 ani;
b) îndeplinirea conditiilor de vechime stabilite de lege pentru functia în care urmeaza a se dispune numirea;
c) depunerea declaratiilor prevazute de art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile ulterioare, si a rezultatului verificarii efectuate de Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii, daca acesta s-a primit în termenul prevazut de lege;
d) continutul avizului colegiului de conducere si al consultarii judecatorilor sectiei la care s-a propus numirea în functie;
e) precizari privind participarea la ultimul examen de numire sau promovare în functie si rezultatele obtinute;
f) optiunea motivata a presedintelui instantei pentru unul dintre candidati, atunci când s-au depus mai multe candidaturi.
(3) Judecatorul propus pentru numirea în functia de presedinte de sectie va sustine un interviu în fata Sectiei pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 20. - (1) Numirea procurorilor, în temeiul art. 49 alin. (9) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile ulterioare, în alte functii de conducere decât cele care se ocupa prin concurs sau examen, la parchete, se face la propunerea procurorului general al Parchetului de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie, cu recomandarea conducatorului parchetului unde urmeaza sa fie numit procurorul.
(2) Numirea procurorilor, în temeiul art. 55 din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile ulterioare, în alte functii de conducere în cadrul Parchetului de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie se face la propunerea procurorului general al Parchetului de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie, cu recomandarea conducatorului directiei sau, dupa caz, al sectiei din cadrul acestui parchet.
(3) Fiecare candidatura este însotita de curriculum vitae, declaratiile prevazute de art. 49 alin. (11), raportat la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile ulterioare, un proiect privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere si de orice alte înscrisuri considerate relevante.
(4) Pe baza candidaturilor depuse, conducatorul parchetului prevazut la alin. (1) consulta procurorii sectiei sau, dupa caz, ai serviciului ori biroului pentru care s-a depus candidatura, cu respectarea confidentialitatii optiunilor, si consemneaza rezultatul într-un referat, semnat si datat.
(5) Pe baza candidaturilor depuse, conducatorul directiei sau, dupa caz, al sectiei din cadrul Parchetului de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie consulta procurorii serviciului sau biroului pentru care s-a depus candidatura, cu respectarea confidentialitatii optiunilor, si consemneaza rezultatul într-un referat, semnat si datat.
(6) Dupa consultarea procurorilor, potrivit prevederilor alin. (4), conducatorul parchetului solicita avizul colegiului de conducere al acestui parchet.
(7) Dupa consultarea procurorilor serviciului sau biroului, potrivit prevederilor alin. (5), conducatorul directiei ori, dupa caz, al sectiei propune procurorului general solicitarea avizului colegiului de conducere al Parchetului de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie.
(8) În cazul în care pentru aceeasi functie au fost depuse mai multe candidaturi, conducatorul parchetului (sectiei, directiei), pe baza aprecierilor proprii, a rezultatelor consultarii procurorilor sectiei, serviciului sau biroului, dupa caz, si a avizului colegiului de conducere, selecteaza o singura candidatura, indicând temeiurile care justifica selectia, pe care o înainteaza procurorului general al Parchetului de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie.
Art. 21. - (1) Procurorul general al Parchetului de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie, dupa însusirea recomandarilor primite conform art. 20, formuleaza propuneri de numire în functie, pe care le transmite Consiliului Superior al Magistraturii, însotite de candidatura depusa, materialele prevazute la art. 20 alin. (3), hotarârea colegiului de conducere si de referatul privind consultarea procurorilor sectiei, serviciului sau biroului, dupa caz.
(2) Prevederile art. 19 alin. (2) si (3) se aplica în mod corespunzator.
CAPITOLUL VI
Numirea judecatorilor în functia de procuror si a procurorilor în functia de judecator
Art. 22. - (1) Cererea de numire a judecatorilor în functia de procuror si a procurorilor în functia de judecator se reformuleaza în scris si se depune la Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Directia resurse umane si organizare solicita punctul de vedere al presedintelui instantei sau al conducatorului parchetului la care functioneaza judecatorul ori procurorul care solicita numirea în functia de judecator, respectiv de procuror, si întocmeste, în termen de cel mult 15 zile de la primirea cererii, un referat în care prezinta datele relevante privind cariera judecatorului sau a procurorului, situatia posturilor vacante si a celor ocupate la instanta sau la parchetul la care functioneaza judecatorul ori procurorul în cauza si la instanta sau parchetul la care se solicita transferul, precum si volumul de activitate si încarcatura pe judecator ori procuror la instanta sau parchetul implicat în procedura de transfer.
(3) Referatul întocmit potrivit alineatului precedent va cuprinde date privind procedurile aflate în curs de derulare pentru numirea sau promovarea în functiile de judecator ori de procuror, precum si numarul cererilor de transfer formulate pentru instanta sau parchetul la care se propune ocuparea functiei în conditiile prezentului articol. De asemenea, în cuprinsul referatului vor fi inserate precizari vizând dificultatile de ocupare a posturilor vacante la instanta sau parchetul la care se solicita transferul si durata vacantelor posturilor la instanta ori parchetul în cauza.
Art. 23. - (1) Judecatorul sau procurorul care solicita numirea în una dintre functiile prevazute la art. 22 va fi invitat pentru a sustine un interviu în fata sectiei corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Sectia corespunzatoare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii adopta o hotarâre si sesizeaza Plenul Consiliului.
(3) În cazul admiterii cererii, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii propune Presedintelui României eliberarea din functia de judecator si numirea ca procuror sau, dupa caz, eliberarea din functia de procuror si numirea ca judecator.
(4) Dispozitiile art. 1 alin. (2) se aplica în mod corespunzator.
Comentarii articol (0)