ONRC a anunțat azi în cadrul unei conferințe derularea proiectului ”Sistem Electronic Integrat al ONRC consolidat și interoperabil destinat serviciilor de e-Guvernare centrate pe evenimente de viață”, proiect al cărui scop e să ducă mai mult interacțiunea cu ONRC-ul în zona digitală, iar serviciile oferite să fie mai eficiente.
În mare, din planurile prezentate de Oficiu, înțelegem că toți cei interesați, firme sau simplii cetățeni, vor avea la dispoziție procese online complete la registrul comerțului, inclusiv plata electronică pentru "evenimentele de viață gestionate de ONRC", mai exact:
- începerea unei afaceri;
- înființarea unei firme;
- verificarea disponibilității și rezervarea denumirii firmei/emblemei;
- înregistrarea PFA-urilor și întreprinderilor individuale/familiale;
- modificări ale acestor entități;
- dizolvări, radieri, lichidări;
- deschiderea și închiderea procedurii falimentului;
- publicarea în Buletinul Procedurilor de Insolvență și furnizarea acestuia.
Practic, Oficiul intenționează să schimbe abordarea în relația cu firmele și persoanele fizice astfel încât să fie mai ușor de înțeles pentru acestea ce au de făcut în raport cu ONRC-ul. De pildă, potrivit informării publicate în urma conferinței de azi, se dorește oferirea de consultanță interactivă pentru cei care vor să-și înceapă o afacere. Practic, pe un portal electronic al ONRC, cei interesați vor găsi mai mult decât o listă de documente necesare demersurilor lor la registru, ci proceduri care să-i ajute să întreprindă acele demersuri.
Printre planurile Oficiului pentru următorii ani se numără și punerea în funcțiune a unor terminale interactive self-service, pentru a evita statul la ghișee la obținerea unor documente. De asemenea, informațiile de la ONRC vor putea fi accesate de alte instituții ale administrației interesate.
Data de începere a proiectului este 4 aprilie 2019, însă nu este prevăzut un orizont de timp clar în care dezideratele de mai sus vor fi puse în aplicare în relația firmelor și persoanelor fizice cu ONRC.