Ordinul ANSVSA nr. 106/2019 a intrat în vigoare pe 19 septembrie și aduce pentru firmele din sectorul alimentar și îndatorirea de a atenționa Autoritatea atunci când își încheie activitatea și să arate motivul pentru care s-a întâmplat asta. În fapt, acest ordin a adus modificări la Norma sanitară veterinară cuprinsă în Ordinul ANSVSA nr. 111/2008.
"La încetarea activității la cererea operatorului din sectorul alimentar, acesta are obligația să depună o notificare care să cuprindă motivele care stau la baza încetării activității, conform modelului din anexa nr. 18, și documentul de înregistrare sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor în original.
Direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București retrage documentul de înregistrare sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor și emite decizia privind încetarea activității din unitățile supuse înregistrării sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, conform anexei nr. 19", este prevederea nou introdusă prin acest ordin, din septembrie.
Modelul de notificare a fost introdus în Ordinul ANSVSA nr. 111/2008 prin acest ordin nou și se regăsește în anexa cu numărul 18. Importantă e menționarea motivelor care au dus la încetarea activității. Ca urmare a acestei notificări, direcția sanitar-veterinară retrage documentul prin care s-a acordat înregistrarea sanitar-veterinară.