Într-un material publicat acum ceva vreme, dar încă de actualitate, patronatul caselor de marcat din România atrage atenția celor care folosesc case de marcat cu jurnal electronic asupra câtorva aspecte pentru care, dacă nu le fac, riscă amenzi de mii de lei de la inspectorii fiscali.
Potrivit atenționării patronatului, riscă amenzi între 2.000 și 4.000 de lei firmele care nu comunică firmei de service defectarea aparatului conform contractului de service sau nu scriu în cartea de intervenții ora la care a fost anunțată firma de service despre defectarea casei.
Amenzi între 1.000 și 2.000 de lei riscă cei care nu înmânează clientului bonul fiscal, iar cu avertisment sau amenzi între 1.500 și 2.000 de lei (plus confiscarea sumelor și chiar suspendarea activității) pot fi sancționate firmele care nu emit chitanțe fiecărui client atunci când casele de marcat sunt nefuncționale, precum și pentru neînregistrarea vânzărilor în Registrul special.
Cei care permit persoanelor neautorizate să intervină asupra casei de marcat pot fi sancționați cu amenzi între 4.000 și 6.000 de lei.
În fine, alte chestiuni asupra cărora atrage atenția patronatul în materialul publicat:
- contractul de service al casei de marcat trebuie anexat cărții de intervenții;
- după ce casa de marcat e reparată, vânzările din Registrul special trebuie totalizate și trebuie emis din casă un bon fiscal cu valoarea rezultată;
- revizia tehnică a casei de marcat nu trebuie neglijată;
- lunar, datele din casa de marcat trebuie transmise Fiscului.
avocatnet.ro a realizat, în ultimii ani, o serie lungă de materiale cu privire la folosirea caselor de marcat. Le găsiți pe toate aici.