Statul plătește 63 de lei pentru fiecare pasager al TAROM
Statul scoate din buzunar 63 de lei pentru fiecare pasager transportat de TAROM. Și sunt aproape 3 milioane de oameni care zboară anual cu avioanele companiei de stat. Astfel se traduc pierderile operatorului aerian național. Numărul călătorilor a crescut în ultimii ani, dar pierderile par greu de oprit.
TAROM nu a mai avut profit din 2007. În ultimul deceniu, pierderile au depășit 3 miliarde de lei. Iar anul trecut, gaura s-a mărit. De la 175 de milioane în 2017, la 182 de milioane în 2018. Aceasta, deși numarul pasagerilor a crescut cu 20%, iar gradul de încărcare a ajuns la 74%. În consecință, veniturile au ajuns la 1,35 miliarde de lei, mai mari cu 17%.
Pe de altă parte, conducerea companiei a cheltuit și mai mult. Cu peste 200 de milioane peste nivelul din 2017, cu toate că, potrivit raportului de audit adoptat de Consiliul de Administrație, s-au făcut doar jumătate din investițiile planificate.
Analiști: „Încetinirea economiei germane afectează România mai mult decât ne închipuim”
Încetinirea economiei Germaniei afectează România mult mai puternic decât alte țări din regiune, consideră analiștii chestionați de către Mediafax, în contextul în care banca centrală a Germaniei a avertizat recent că este posibil ca economia ţării să fi intrat în recesiune tehnică.
„Noi suntem într-o situație dificilă pentru că avem o expunere importantă pe industria auto și cea a transporturilor către Germania, Franța, Marea Britanie, Italia. Marea producție pe care noi o tot prezentăm ca fiind pentru firmele mari din Occident este de fapt o producție de piese, subansamble, mecanisme și produse pentru industria auto, în special cea din Germania. Deci orice fel de încetare sau reducere a exporturilor pe care Germania le face din cauza războaielor comerciale ale administrației Trump ne afectează în mod direct. Asta este o chestiune sigură“, spune profesorul Mircea Coșea.
Coșea a mai precizat că efectele războiului economic dintre Statele Unite, China și Europa se vor resimți cel mai puternic în economia națională la sfârșitul trimestrului întâi din 2020. „Cine va guverna în România va trebui să se gândească mai întâi la acest lucru și să aibă o direcție de conducere foarte prudentă“, spune economistul.
La patru ani de la incendiul din Colectiv, ziarul Libertatea va face publică astăzi o filmare realizată de subofițerul care a însoțit primul echipaj ISU ajuns la locul tragediei. Sunt imagini care nu au fost văzute niciodată.
Comentarii articol (0)