Astfel, potrivit propunerii legislative ce se află în dezbaterea senatorilor, șoferii vor primi rapid o mașină ce o va înlocui pe cea avariată. Pentru a se putea aplica, proiectul legislativ are nevoie de adoptarea Parlamentului și de publicarea în Monitorul Oficial.
Concret, dacă vor primi o solicitare din partea unui asigurat cu mașina imobilizată în service, asigurătorii vor trebui să-i ofere acestuia, în cel mult o zi lucrătoare de la data solicitării, o mașină de schimb. După cum prevede proiectul legislativ, mașina de schimb trebuie să facă parte din clasa din care face parte mașina avariată sau dintr-o clasă superioară acesteia.
În prezent, legislația privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto stabilește că asigurătorul RCA trebuie să acorde despăgubiri în bani, printre altele, și pentru înlocuirea temporară a mașinii avariate, dar nu și mașină de schimb.
Totodată, documentul prevede limitarea valorii orei de manopera pe care o pot folosi service-urile atunci când cheltuielile de reparație sunt acoperite de un asigurător RCA. Mai exact, cuantumul unei ore de manoperă nu va putea depăși un preț de referință, ce va fi stabilit anual de către Autoritatea de Supraveghere Financiară și Institutul Național de Statistică.
Inițiatorii sunt de părere că această limitare a valorii orei de manoperă este necesară, deoarece, atunci când vine vorba despre reparațiile făcute pe RCA, service-urile obișnuiesc să folosească valori mari ale orei de manoperă, ceea ce duce, de fapt, la o majorare a prețului polițelor RCA.
Atenție! Proiectul nu se aplică acum. Pentru a intra în vigoare, acesta trebuie adoptat de Parlament, promulgat prin decret prezidențial și publicat în Monitorul Oficial.
Comentarii articol (1)