Ministrul Agriculturii, Adrian Oros, a declarat, marți, în Teleorman, că exportul de carne de porc din România este în pericol din cauza pestei porcine africane. Acesta a acuzat fostul Guvern că nu a luat măsuri complete care să inspire încredere populației.
„Suntem în pericol, mai avem două județe - Bistrița și Suceava - în care nu a fost diagnosticată pesta porcină africană - suntem în pericol de a ne închide pe ani de zile tot exportul. Adică nu vom putea mișca nici porci, nici produse de carne în Europa. Când am ajuns la minister am găsit un ordin privind dimensionarea exploatațiilor. Ordin pe care domnul Daea l-a semnat în ultima zi de mandat, înainte de plecare. Sigur că trebuia semnat acum doi ani, tocmai ca să fim credibili acolo, la Comisia Europeană. Acum, cei de la ANSVSA trebuie să facă niște norme de bio-securitate, în așa fel încât joi să prezinte niște garanții că acele norme o să fie respectate. Altfel, repet, suntem în pericol ca producția românească de carne, mă refer aici la marile crescătorii, să fie pusă în pericol pe ani de zile. Noi și așa nu reușim decât cam 35% din consumul de carne să-l producem în România. Restul de 65% îl împortăm”, a spus Adrian Oros, care a precizat că diferența dintre importuri și exporturi este de 2 miliarde de euro.
Metroul din Drumul Taberei a primit un nou termen. Ministrul Tranporturilor spune că trenurile vor începe să circule abia în vara anului viitor.
Licitațiile pentru magistrala 5 a metroului bucureștean au început în 2008. În 2012 au început și lucrările pentru tronsonul Râul Doamenei-Eroilor, iar primul termen de finalizare a fost anul 2015. În urmă cu câteva luni, fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, promitea că metroul va circula de la sfârșitul acestui an.
Pe de altă parte, nu se mai vorbește de ani buni despre planurile pentru realizarea celui de al doilea tronson al magistralei 5, cel dintre Eroilor și Pantelimon.
Una dintre cele mai vechi fabrici din România îşi închide porţile după 70 de ani
Electroputere Craiova, cândva simbol al industriei craiovene, îşi închide producţia din decembrie, după 70 de ani de activitate. Fabrica, patronată de investitori arabi, are pierderi de milioane de euro, iar în acest an uzina a avut un singur contract, informează Mediafax.
Din 4 secţii câte avea înainte de privatizarea din 2007, Uzina Electroputere a mai rămas cu două: secţia maşini rotative şi secţia transformatoare electrice. Pe prima a fost pus deja lacătul, iar utilajele au fost acoperite cu folii de plastic, spun sindicaliştii din Electroputere Craiova.
Secţia transformatoare electrice a avut în acest an un singur contract, pentru reparaţia unui transformator la Centrala de la Cernavodă, iar în decembrie, când acest contract se încheie, producţia va fi oprită definitiv.
Comentarii articol (0)