Recent a fost publicat în Monitorul Oficial Ordinul nr. 1.151/2019 pentru aprobarea procedurii de eliberare, a modalității de suportare a cheltuielilor aferente producerii și distribuției cardului european de asigurări sociale de sănătate duplicat către asigurat. Ordinul nr. 1.151/2019 a intrat deja în vigoare, iar conform acestuia, asigurații pot solicita un card european duplicat în anumite situații.
Potrivit Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cardul european de asigurări sociale de sănătate este documentul care conferă titularului asigurat dreptul la prestații medicale necesare, în cadrul unei șederi temporare într-un stat membru al Uniunii Europene. Acest tip de card poate fi solicitat inclusiv on-line. Mai multe detalii despre acest subiect puteți citi aici.
Situațiile în care asiguratul poate solicita eliberarea duplicatului de card european sunt urmatoarele:
- pierdere, furt, deteriorare;
- modficarea datelor personale de indentificare;
- alte situații justificate.
Potrivit Ordinului CNAS nr. 1.151/2019 , emiterea cardului se va face în terme de șapte zile lucrătoare de la data înregistrării în sistemul informatic unic național.
Cheltuielile sunt suportate de către cel care face solicitarea și sunt aceleași pe care la plătește CNAS către furnizorul cardului european. Costurile vor fi comunicate către casele de asigurări de sănătate care au obligația de a le publica pe site-urile lor, împreună cu numărul contului în care se poate efectua plata.
Solicitarea de eliberare a cardului european duplicat se va face în baza unei cereri completată și semnată de asigurat. Cererea va fi adresată casei de asigurări de sănătate în a cărei evidență se află asiguratul.
Documentele necesare pentru depunerea cererii în cazul în care cardul a fost pierdut, furat, deteriorat sau pentru alte sitații justificate:
- copia actului de identitate;
- dovada plății contravalorii cardului european duplicat.
Documentele necesare pentru depunerea cererii în cazul în care titularul cardului și-a schimbat datele de indentificare personală:
- copia actului de indentitate sau a altor acte doveditoare din care să reiasă modficarea datelor de indentificare;
- cardul european emis inițial;
- dovada plății contravalorii cardului european duplicat.
Cadurile europene deteriorate sau cele ale căror date de identificare au fost shimbate vor fi distruse în baza unui proces verbal încheiat în acest sens.
Comentarii articol (3)