Piaþa motocicletelor ar putea înregistra o creºtere accentuatã dupã ce legislaþia a fost modificatã, astfel încât scuterele sau motocicletele cu o capacitate cilindricã de sub 50 cc pot fi conduse fãrã permis. Asemenea vehicule ar putea deveni foarte interesante pentru tineri, care pot sã se deplaseze mai uºor în aglomeraþia oraºelor.
Piaþa motocicletelor ar putea înregistra o creºtere accentuatã dupã ce legislaþia a fost modificatã, astfel încât scuterele sau motocicletele cu o capacitate cilindricã de sub 50 cc pot fi conduse fãrã permis. Asemenea vehicule ar putea deveni foarte interesante pentru tineri, care pot sã se deplaseze mai uºor în aglomeraþia oraºelor. Preþul este nu foarte mare, iar viteza de deplasare - circa 50km/h, satisfãcãtoare, ºi nu numai pentru oraºe.
Vânzãri aproape duble în primele luni ale anului
Dacã în 2004 se vindeau 1.007 motociclete în toatã þara, în 2005 piaþa a înregistrat o creºtere de 30%, ajungând la 1.324 de unitãþi vândute. În primul trimestru al acestui an s-au vândut însã 345 de unitãþi, ceea ce înseamnã o creºtere de aproape 90% faþã de aceeaºi perioadã a anului trecut. Segmentul scuterelor ºi al motocicletelor mici ar putea creºte peste nivelul general de apreciere al pieþei, în condiþiile în care de acum douã luni legislaþia permite conducerea acestor vehicule fãrã permis. În aceastã statisticã intrã nu numai motocicletele, dar ºi scuterele sau mopedele. Practic, piaþa moto are douã segmente, piaþa vehiculelor sub 50 cc - care pot fi conduse fãrã permis de conducere - ºi piaþa vehiculelor peste 50 cc. Deocamdatã, la noi, piaþa nu contabilizeazã evidenþe separate, dar o va face pe mãsurã ce se va maturiza, apreciazã Mircea Eremia, director general al Inter Motorcycle, importator autorizat Honda în România. Vehiculele sub 50 cc fac la noi 39% din piaþã; intrã aici scuterele, mopedele ºi motocicletele mici cu schimbãtor de viteze. În medie, un scuter costã 1.500 de euro. "Foarte mulþi îºi vor cumpãra scutere, dar existã pãrþi pozitive ºi negative ale acestui aspect: pe de-o parte, un trafic mai puþin aglomerat, dar creºte riscul accidentelor, pentru cã cei care circulã cu scuterul ar putea sã nu aibã nici carnet B", puncteazã Mircea Eremia. În opinia sa, o variantã bunã a adoptat Spania, care, pe lângã mãsura luatã recent ºi la noi (fãrã carnet pentru vehiculele sub 50 cc), a permis conducãtorilor auto cu categoria B sã conducã motociclete pânã la 125 cc, iar piaþa moto a reacþionat, explodând.
Piaþa moto ajunge la 6,5 milioane de euro anual
Unde este potenþialul pieþei? Deºi un rãspuns e încã departe, o comparaþie cu Ungaria aratã aici o piaþã de 8,7 ori mai mare. Ungurii au cumpãrat în 2005 11.561 de motociclete, dar sunt ºi de douã ori mai puþini. Mircea Eremia apreciazã cã ºi la noi, în circa cinci ani, se vor vinde cam 5.000 de unitãþi anual. Integrarea este vãzutã ca un efect benefic. Cu un preþ mediu CIP de 4.400 euro, piaþa vehiculelor noi se situeazã la circa 5,8 milioane de euro. Estimãrile specialiºtilor, adãugând piaþa second-hand ºi piaþa gri ºi neagrã, ajung pânã la o valoare a pieþei de 6,5 milioane euro. Ca numãr de unitãþi, cam jumãtate sunt vehiculele second-hand.
90 la sutã din cumpãrãtorii de motociclete sunt bãrbaþi
Profilul cumpãrãtorilor de motociclete este extrem de divers: de la tânãrul teribil, cu bani ºi fãrã experienþã care îºi doreºte cea mai tare motocicletã de pe planetã, pânã la omul de afaceri care are deja o maºinã sau mai multe, dar vrea o motocicletã pentru a ieºi la plimbare în weekend, cu soþia. Dar un scuter poate fi potrivit ºi pentru un "tânãr" pensionar. În afarã de segmentul de sport ºi petrecere a timpului liber, segmentul utilitar - pentru deplasare - este cel care va înregistra cea mai mare creºtere, fiind ºi cel mai puþin dezvoltat. 90% din cumpãrãtorii de motociclete sunt bãrbaþi. Una din problemele tinerilor teribili de pe motocicletele tari ar fi lipsa unui circuit de vitezã în România, pe care sã-ºi poatã descãrca adrenalina în condiþii mai bune de siguranþã. Mircea Eremia spune cã, deºi existã discuþii pentru un asemenea circuit la Arad, Braºov, Bucureºti, acestea nu au rãmas pânã acum decât în stadiul de idei.
Comentarii articol (0)