Iniþiere în afaceri online, episodul 37
Destinaþiile virtuale preferate de europeni, cele mai vizitate websiteuri din lume, perioada de timp alocatã reparãrii sistemelor de email ale marilor companii. Vom vorbi astãzi despre toate aceste lucruri, folosind studii recente ale unor analiºti importanþi, precum Nielsen//NetRatings Data, comScore, Deloitte & Touche, Zenprise ºi alþii. Vom compara traficul Yahoo.com cu traficul cumulat al tuturor websiteurilor româneºti. Vom afla care este coºmarul unui administrator de emailuri dintr-o o companie medie sau mare.
Av. Alin Popescu
Toate aceste exemple au menirea de a demonstra cã uneori, cifrele ne ajutã sã vedem cu adevãrat lumea în care alegem sã facem afaceri. În cazul nostru, internetul modern.
Europenii vorbesc ºi demisioneazã
Potrivit unui studiu comScore, începând cu luna februarie 2006, europenii i-au depãºit pe americani la numãrul de utilizatori ai serviciilor de mesagerie instant (MSN Messenger, Yahoo Messenger, Skype, etc.). În fruntea clasamentului stau de multã vreme utilizatorii de internet din America Latinã, care folosesc în proporþie de peste douã treimi astfel de sisteme de comunicaþie.
Acelaºi studiu relevã faptul cã o treime din utilizatorii europeni de internet a vizitat în martie 2006 websiteuri dedicate dezvoltãrii profesionale ºi gãsirii unui loc de muncã. În ºapte (Norvegia, Suedia, Franþa, Danemarca, Belgia, Olanda, Marea Britanie) din cele cincisprezece state europene unde a fost derulat studiul comScore, peste 40% din utilizatorii de internet au vizitat un website dedicat gãsirii unor alte job-uri.
În martie 2006, cele mai vizitate websiteuri europene dedicate job-urilor sunt: Monster (peste 8 milioane utilizatori unici), Bundesagentur für Arbeit (4 milioane utilizatori unici), ANPE Sites si Stepstone (3,5 milioane), Totaljobs.com (2 milioane).
România nu a intrat, din pãcate, în rândul þãrilor analizate de acest studiu. Din cifrele furnizate de Trafic.ro, cel puþin unul dintre websiteurile româneºti ar putea fi inclus în primele 10 websiteuri de profil din Europa. Ejobs.ro a înregistrat peste un milion de vizitatori în luna martie 2006 ºi este websiteul prin care mari companii din strãinãtate (Google Inc., Microsoft, etc.) au ales sã îºi recruteze personal pentru România.
Yahoo! bate suta
comScore a dat publicitãþii recent o listã a celor mai bogate proprietãþi media din toate timpurile. Astfel, in privinþa numãrul de utilizatori unici care au accesat un website de la înfiinþarea acestuia, conduc websiteurile MSN.com-Microsoft.com, cu 538.6 milioane de utilizatori unici, Google.com, cu 495.8 milioane de utilizatori ºi Yahoo!, cu 480.2 milioane de utilizatori.
În aprilie 2006, Microsoft.com, MSN.com ºi Google.com au primit fiecare peste 90 de milioane de vizitatori unici, potrivit unui studiu Nielsen//NetRatings data. Yahoo! a fost singurul website care a depãºit bariera celor 100 de milioane de vizitatori unici. Yahoo! conduce la numãrul de afiºãri ale paginilor sale, cu 137,2 miliarde de afiºãri, urmat de Google.com, cu 108 miliarde de afiºãri ºi MSN.com – Microsoft.com, cu 96.2 miliarde de afiºãri.
Pentru exemplificare, având în vedere estimãrile Trafic.ro pentru sãptãmâna în curs, toate websiteurile româneºti înscrise în acest clasament au avut, cumulat, aproape 28 de milioane de utilizatori unici. Multiplicatã empiric la nivelul utilizatorilor unici dintr-o lunã, aceastã cifrã ne-ar putea spune cã Yahoo!, Microsoft.com, MSN.com ºi Google.com au avut, fiecare, mai mulþi utilizatori în luna aprilie decât toate websiteurile din Romania, reunite.
Convertirea utilizatorului
Folosiþi des Google.com? Aveþi grijã, pentru cã s-ar putea sã fiþi convertiþi. ªi nu vorbim acum despre o experienþã religioasã. În limbaj comun, prin “conversie” înþelegem transformarea vizitatorului unui website în cumpãrãtor al produselor ºi serviciilor acelui website. Altfel spus, utilizatorii convertiþi sunt aceia care s-au decis sã achiziþioneze produse de la companiile spre care au fost direcþionaþi prin linkurile sponsorizate plasate în listele de rezultate ale motoarele de cãutare.
Potrivit unui studiu WebSideStory în luna ianuarie 2006, AOL Search (search.aol.com) a generat cele mai bune rate de conversie (6.17%), pentru advertiserii care au ales sã îºi facã reclamã aici. Websiteul este urmat de MSN.com (6.03%), Yahoo.com (4.07%) ºi Google.com (3.83%).
De ce aleg oamenii sã achiziþioneze produse online? Potrvit unui studiu realizat asupra cumpãrãtorilor americani de catre Deloitte & Touche în noiembrie 2005, principalul motiv este comoditatea. Aºa spun peste trei sferturi din cei chestionaþi. Printre celelalte motive regãsim, la peste jumãtate din cei chestionaþi: criza de timp, evitarea aglomeraþiei, faptul cã pot gãsi produse inexistente în magazine, livrarea gratuitã, posibilitatea de comparare a preþurilor, preþurile mai bune.
Spam ºi daune colaterale
În fiecare zi, se trimit peste 60 de miliarde de emailuri, potrivit unei estimãri Deutsche Telekom. În general, din totalul emailurilor primite, aproape 60% sunt emailuri comerciale nesolicitate (spam), pentru ºtergerea cãrora, utilizatorul pierde mai mult de o orã zilnic. În unele cazuri, nici chiar emailurile aºteptate nu sosesc la destinaþie. Acest lucru se datoreazã tehnologiilor tot mai avansate de filtrare ºi raportare a spam-ului.
Se întâmplã deseori ca, pe lângã spam, utilizatorii sã primeascã ºi alte comunicãri comerciale, alerte ori newslettere, pentru care ºi-au dat anterior permisiunea. Prin clasificarea mesajelor permise drept spam, furnizorii de serivicii de email limiteazã în mod regulat tranzitul a cel putin 20% dintre aceste emailuri, spune un studiu al Return Path. Potrivit cifrelor, Gmail.com blocheazã peste o treime din aceste emailuri. MSN.com ºi Hotmail.com blocheazã, la rândul lor, 25 + 30% din mesaje.
De regulã, blocarea emailurilor se traduce prin direcþionarea acestora cãtre folderele “Junk”, “Bulk”, “Spam” sau altele similare. Pentru evitarea situaþiilor de acest gen, vã sfãtuim sã le cereþi abonaþilor dumneavoastrã sã adauge adresa de email, de la care trimiteþi mesajele, la Address Book-ul contului de email cu care s-au abonat.
Aºa scãpaþi de problemele filtrãrii comunicãrilor dumneavoastrã comerciale. În alte cazuri însã, problemele pot sã aparã chiar la echipamentele dumneavoastrã ºi veþi avea nevoie de un specialist care sã remedieze problema.
Mai bine la cumpãrãturi
Asa gandesc cei mai multi administratori ai sistemelor de email din companiile medii ºi mari cand sunt confruntaþi cu probleme în sistemele administrate de ei. Aproape jumatate dintre ei de email ar accepta mai degraba o endoscopie (procedurã de imagisticã medicalã extrem de neplãcutã) decât sã fie nevoiþi sã determine cauza unei probleme apãrute în sistemul de email.
Studiul realizat de Zenprise, afirmã cã aproape 80% dintre administratori gãsesc diagnosticarea problemelor mai greu de acceptat decât mersul la cumpãrãturi cu partenerul de viaþã. 60% dintre cei chestionaþi au rãspuns cã dentistul este o alternativã agreabilã diagnosticãrii problemelor.
Chiar dacã ni se par amuzante rãspunsurile de mai sus, concluzia studiului are o explicaþie raþionalã.
2 ore ºi 47 de minute
Este perioada de timp minimã petrecutã pentru rezolvarea unei probleme apãrute la sistemul de email al unei mari companii, spune acelaºi studiu Zenprise. Din aceastã perioadã de timp, aproximativ 75 de minute trec pânã se aflã cauza problemei. Timp suplimentar se pierde, în cazul a mai mult de jumãtate dintre companiile medii ºi mari, prin nevoia de cooperare a cel puþin patru departamente interne pentru eliminarea problemei.
Romania e la fel
Dincolo de cifrele impresionante de trafic înregistrate de marile websiteuri din lume, celelalte exemple pot fi întâlnite zilnic în România. ªi la noi oamenii îºi cautã job-uri pe internet, se blocheazã accesul la mesaje pe care le aºteptãm, administratorii de sisteme informatice se luptã în fiecare zi cu emailul. Cât despre exemplele de succes, poate cã o sã le admirãm în curând ºi în România.
Gripa aviarã pe internet
Iatã destinaþiile preferate ale utilizatorilor americani de internet, care cautã informaþii despre gripa aviarã (bird Flu): www.cdc.gov (23.76% dintre utilizatori aleg sã afle amãnunte de la Centrul pentru Controlul ºi Prevenirea Bolilor), news.google.com (9.95% dintre utilizatori), news.bbc.co.uk (4.97% dintre utilizatori), www.nature.com (4.06% dintre utilizatori).
Românii vor internet
La sfârºitul anului 2005, în Romania, numãrul total de conexiuni de acces la internet depãºise 1,8 milioane. Numãrul este aproape dublu faþã de sfârºitul anului 2004. 41% dintre conexiuni asigurau accesul la internet în bandã largã, acest segment al pieþei serviciilor de internet înregistrând o creºtere de 96% în numai un an. La aceeaºi datã, peste 600 de furnizori operaþionali furnizau acces la internet în bandã largã.
Comentarii articol (0)