Articol scris de Teodora Tudosie
Pe scurt, planul companiei este să elimine treptat, până atunci, acest tip de cookie-uri din browser. Astfel, Google urmează să nu mai permită companiilor de advertising să conecteze cookie-uri pe browser în cadrul site-urilor web pe care nu le operează.
Ca efect, acțiunile mai multor companii de advertising au scăzut, în urma anunțului Google. De exemplu, acțiunile Criteo SA (CRTO.O) au scăzut cu 8%, iar cele ale Trade Desk Inc (TTD.O) cu 1.4%.
De ce Google n-a eliminat până acum cookie-urile din Chrome
Până acum, cookie-urile plasate de companii relativ necunoscute, pe aproape fiecare site web, au definit felul în care funcționează publicitatea pe internet.
De fapt, cookie-urile sunt instrumente prin care un browser poate permite operatorilor site-urilor să colecteze și să stocheze date despre utilizatorii care îi vizitează paginile. Acestea colectează informații cu privire la comportamentul tău de utilizare de pe un site și sunt folosite pentru a-ți servi reclame. Atunci când sunt partajate cu companii de advertising, datele colectate permit acestora să știe ce reclame ar fi mai relevante pentru un utilizator.
Pentru mai multe informații pe acest subiect, te invităm să citești articolul complet disponibil pe www.playtech.ro.
Comentarii articol (1)