1. Dacă ai cont în Spațiul Privat Virtual (SPV)
Poți folosi formularul de contact disponibil chiar pe platformă pentru a obține informații generale în domeniul fiscal și IT, dar și informații legate de situația fiscală proprie. SPV are și un buletin informativ fiscal, unde apar noutăți legislative în materie fiscală.
Util: Cum îți faci cont în SPV
2. Dacă nu ai un cont în SPV
Solicitarea de informații de la Fisc se poate face și prin call-center-ul ANAF, fie că ai sau nu un cont în SPV. Este modalitatea de informare preferabilă oricăror altora pentru că este cea mai rapidă. Numărul de telefon la care trebuie să suni este: 031 403 91 60.
Prin call-center, contribuabilii pot să obţină informaţii generale în domeniul fiscal, precum şi îndrumare în domeniul IT în zona fiscală (erori tehnice la completarea și depunerea declarațiilor, de pildă). Agenții de call-center oferă informaţii cu caracter general în legătură cu modul în care contribuabilii trebuie să procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligaţii fiscale. Informațiile oferite se referă la impozitele, taxele, contribuţiile sociale şi alte venituri bugetare administrate de ANAF. Dacă speța este una mai complicată, contribuabilul e îndrumat să se adreseze Fiscului în scris.
Important! Firmele se pot folosi de răspunsurile scrise, primite prin serviciul de asistență al Fiscului, pentru a se justifica în fața unui control. Organul fiscal e obligat prin Codul de procedură fiscală să țină cont de opinia emisă anterior, în scris, prin intermediul serviciului de asistență pentru contribuabili atunci când apreciază dacă legea fiscală a fost aplicată sau nu cum trebuie. Opiniile emise în acest fel trebuie să vină în scris pentru a putea fi probate și trebuie să fie cerute organului fiscal competent.
Formularul de contact de pe site-ul Fiscului poate fi folosit, de asemenea, de orice contribuabil pentru a beneficia de asistență și îndrumare de specliatate în domeniul fiscal, pentru a trimite sesizări, cereri sau propuneri, pentru a primi informații de interes general sau pentru a beneficia de asistență tehnică servicii informatice.
Pentru binele nostru și al celor din jur, e important să evităm cât mai mult deplasările în această perioadă. Noi, avocatnet.ro, îți venim în ajutor cu campania România online, unde te informăm zilnic despre toate lucrurile pe care le poți rezolva online în relația cu statul, fără să te mai duci la ghișeele autorităților. În acest fel, tu îți poți continua activitatea cât mai aproape de normal chiar și în aceste zile, dar te poți feri în același timp de riscuri, protejându-i, prin asta, și pe ceilalți membri ai comunității tale.
Urmărește campania noastră aici, inventariem rând pe rând toate serviciile și procedurile la care ai acces direct din fața calculatorului, ca cetățean sau ca firmă.
Dacă știi și alte autorități care lucrează online sau dacă ești o instituție care lucrează online, trimite-ne un e-mail la redactie(@)avocatnet.ro și o să te ajutăm la răspândirea informațiilor, astfel încât să ajungă la cât mai mulți oameni care ar putea beneficia de ele.
Comentarii articol (0)