Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a organizat un call-center intern la care vor lucra, în același timp, opt angajați ai ANOFM, pentru a putea răspunde tuturor solicitărilor venite din partea oamenilor cu privire la șomajul tehnic, se arată într-un comunicat publicat pe site-ul Ministerului Muncii. Mai exact, pentru a putea obține informații despre șomajul tehnic, cei interesați trebuie să apeleze numărul unic de telefon 021/4444-000.
“În cazurile în care apelanții au nevoie să intre în legătură cu agențiile teritoriale de care aparțin, operatorii din call-center îi vor direcționa. În perioadele de criză, este vitală rapiditatea adoptării deciziilor, dar și modul în care ne organizăm pentru implementarea acestora. Prin urmare, am luat din timp măsurile necesare pentru a răspunde cu promptitudine tuturor solicitărilor”, a declarat recent președintele ANOFM, Victor Picu.
În același timp, pentru că sunt deja foarte multe apeluri la acest call-center, ANOFM anunță că au fost înființate numere de telefon dedicate șomajului tehnic și la nivelul agențiilor județene. Astfel, cei ce vor să obțină mai multe informații pe acest subiect pot suna de-acum la numerele de telefon corespunzătoare judeţului în care se află, lista completă fiind publicată recent de autorități.
Apoi, cei ce vor să înceapă demersurile pentru obținerea șomajului tehnic în această perioadă trebuie să știe că pot transmite cererea și toate documentele necesare prin mijloace electronice. Concret, aceștia trebuie să le trimită la adresa de e-mail a agenției pentru muncă din județul în care locuiesc, adresele formându-se din numele județului și extensia @anofm.gov.ro (de exemplu, brasov@anofm.gov.ro). În cazul în care județul are denumirea formată din două cuvinte, adresa de mail va conține o cratimă (de exemplu, caras-severin@anofm.gov.ro).
Potrivit OUG nr. 30/2020, șomajul tehnic se acordă atât pentru firmele afectate în mod direct de declanșarea stării de urgență, cât și pentru companiile afectate indirect. Diferența constă în modalitatea de acordare a șomajului tehnic.
Astfel, angajatorii direct afectați de măsurile luate de autorități vor beneficia de plata indemnizațiilor acordate salariaților în valoare de 75% din salariile de bază, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut stabilit pentru anul 2020.
Apoi, angajatorii afectați indirect de măsurile luate în contextul epidemiei de coronavirus benficiază de șomaj tehnic pentru maximum 75% dintre angajați și numai dacă încasările lor au scăzut cu cel puțin 25% față de primele două luni ale anului.
Documentele necesare acordării șomajului tehnic pot fi depuse la Agențiile Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă, precum și a municipiului București, prin poșta electronică, la adresa de email dedicată fiecărui județ.
Pentru o abordare mai detaliată a subiectului, redacția noastră a realizat un Ghid al șomajului tehnic, pe care îl puteți parcurge în acest material.
Comentarii articol (0)