Conform unui anunț făcut recent de CNPP, solicitanții pensiei de invaliditate vor depune cererea completată și documentele medicale, într-un plic sigilat, direct la casele teritoriale de pensii sau prin poștă (clasică sau electronică). De acolo, dosarele vor ajunge în maximum trei zile la cabinetele de expertiză medicală.
Practic, asta înseamnă că solicitanții nu se vor mai prezenta la cabinetele medicale pentru a fi evaluați în persoană, ci evaluările se vor face exclusiv în baza actelor transmise. Ulterior, deciziile medicale vor fi trimise prin poștă, cu confirmare de primire.
Procedura și modelul de cerere vor fi publicate pe site-ul caselor teritoriale de pensii și vor fi utilizate pe toată perioada stării de urgență.
Reamintim că, tot pentru a preveni răspândirea coronavirusului, reevaluările pentru pensionații de invaliditate se suspendă. Pensiile se plătesc în continuare, totuși, urmând ca procedurile de reexaminare să fie reluate după terminarea stării de urgență.
Comentarii articol (0)