Opinia poate fi găsită aici și ea oferă informații concrete pentru angajatorii care se confruntă cu situații în care un salariat este infectat cu coronavirus.
Trebuie menționat, din start, că esența este obligația angajatorului de a asigura sănătatea și siguranța în muncă. Aceasta este o obligație complexă, ce își are sursa în mai multe acte normative.
1. Informarea direcției de sănătate publică, cel mai important element. Ce contează, de fapt, este că primul pas pe care trebuie să îl facă angajatorul, când se lovește de o situație precum cea menționată mai sus, este să informeze direcția de sănătate publică.
De asemenea, angajatorul trebui să ofere orice alte informații relevante, pentru desfășurarea anchetelor epidemiologice.
2. Informarea celorlalți salariați, nepermisă, cu mici excepții. Ca regulă, angajatorul ar trebui să păstreze confidențialitatea datelor angajatului infectat (mai multe informații despre prelucrarea datelor personale, în acest context, pot fi găsite aici), însă s-ar putea să fie nevoit, în anumite situații să le divulge. E vorba, mai exact, de acele cazuri în care divulgarea e necesară pentru identificarea persoanelor cu care a intrat în contact salariatul în cauză.
De asemenea, alte informații ce ar trebui date de angajator salariaților se referă la procedura de acordare a concediului medical în caz de carantină și izolare la domiciliu (conform opiniei menționate mai sus, e vorba de o recomandare, aici).
3. Informarea altor persoane, din afara contextului de muncă, interzisă, ca regulă. Există, însă, anumite persoane cărora angajatorului i-ar fi permis să le divulge faptul că un angajat a fost infectat cu coronavirus. E vorba, mai exact, de eventualii colaboratori sau clienți care ar fi putut intra în contact cu persoana în cauză.
Redacția avocatnet.ro a scris despre mai multe chestiuni pe care angajatorii și firmele trebuie să le știe în contextul crizei generate de coronavirus. Mai multe informații pot fi obținute aici și aici.