Concret, OUG nr. 61/2020 prevede ca atât notarii publici, cât și persoanele fizice sau juridice autorizate să execute lucrări de cadastru să poată să înregistreze online cererile de recepţie şi/sau de înscriere în cartea funciară.
La depunerea online a cererilor, aceștia vor trebui să transmită și alte documente electronice, respectiv documentul original (sau copie după acesta) prin care se constată actul sau faptul juridic a cărui înscriere se cere.
Deponenții vor avea nevoie de semnătură electronică calificată pentru a certifica nealterarea conținutului înscrisurilor redate pe suport electronic, potrivit ordonanței.
În acest sens, ANCPI a anunțat recent că ia măsuri continue de îmbunătățire a interacțiunii la distanță, pe principiul "fără hârtii, fără numerar, fără ghișeu".
Astfel, va fi extinsă plata online, cu cardul, în aplicația e-Terra, pentru servicii precum prima înscriere, parcelare sau dezmembrare.
"Printre noile funcționalități ale sistemului informatic se numără și generarea automată din aplicație, în format electronic, a documentațiilor tehnice de cadastru, cunoscute și sub denumirea de P.A.D. (Plan de Amplasament și Delimitare), pentru imobilele înscrise în sistemul integrat de cadastru și carte funciară.
De asemenea, dezvoltarea sistemului informatic va permite reducerea termenelor pentru dezmembrarea și comasarea proprietăților imobiliare, precum și simplificarea acestor procese", a mai anunțat ANCPI.
Pentru binele nostru și al celor din jur, e important să evităm cât mai mult deplasările în această perioadă. Noi, avocatnet.ro, îți venim în ajutor cu campania România online, unde te informăm zilnic despre toate lucrurile pe care le poți rezolva online în relația cu statul, fără să te mai duci la ghișeele autorităților. În acest fel, tu îți poți continua activitatea cât mai aproape de normal chiar și în aceste zile, dar te poți feri în același timp de riscuri, protejându-i, prin asta, și pe ceilalți membri ai comunității tale.
Urmărește campania noastră aici, inventariem rând pe rând toate serviciile și procedurile la care ai acces direct din fața calculatorului, ca cetățean sau ca firmă.
Dacă știi și alte autorități care lucrează online sau dacă ești o instituție care lucrează online, trimite-ne un e-mail la redactie(@)avocatnet.ro și o să te ajutăm la răspândirea informațiilor, astfel încât să ajungă la cât mai mulți oameni care ar putea beneficia de ele.
Comentarii articol (0)