Legătura între IP și e-commerce
IP-ul este unul din domeniile cu o mare implicație atunci când vine vorba de e-commerce. Pentru ca o comandă să poată fi finalizată eficient de către un consumator, este nevoie de: software, interfața calculatorului, cipuri, rețele, baze de date imense, dar și conținutul aferent fiecărui site. Toate aceste exemple nu sunt altceva decât forme ale IP-ului, care ar trebui protejate și asupra cărora se pot obține drepturi.
Nu trebuie exclusă din acest subiect necesitatea protejării mărcilor, care reprezintă acea punte între consumator și vânzător. Prin intermediul mărcii comerciale, consumatorii înțeleg esența business-ului tău și asociază anumite produse sau servicii cu marca pe care o deții. Prin urmare, este esențial ca marca comercială să fie protejată împotriva unor eventuale contrafaceri.
Cum putem să ne protejăm business-ul concret
Cum vă puteți proteja aceste forme de IP, mai ales ținând cont că majoritatea business-urilor și-au mutat activitatea în domeniul online pentru a putea preveni răspândirea celui mai recent focar de coronavirus, depinde doar de sfatul unui specialist IP. Printre cele mai importante strategii în vederea protejării IP-ului se numără:
- înregistrarea mărcii comerciale pentru activități din zona online, pentru ca aceasta să nu fie supusă încălcării;
- obținerea unui nume de domeniu care să reflecte marca comercială sau chiar o caracteristică a business-ului pe care îl reprezinți. În cazul în care domeniul coincide cu marca pe care vrei să o protejezi, ar fi indicat să obțineți acel nume de domeniu. În prezent, există foarte multe cazuri în care diferite business-uri și-au pierdut numele de domeniu în fața altor business-uri care produc și comercializează produse similare;
- în cazul în care compania pe care o reprezentați deține secrete comerciale (exemplele pot fi: rețete ale unor produse, invenții aflate încă în faze incipiente), asigurați-vă că persoanele responsabile au semnat documente de confidențialitate;
- nu în ultimul rând, un aspect foarte important și care este lăsat, de cele mai multe ori, deoparte, este luarea în considerare a unei polițe de asigurare IP. Aceasta din urmă va deveni o investiție eficientă în momentul în care va trebui să luați măsuri împotriva celor care vă încalcă drepturile.
În momentul în care ați obținut aceste drepturi asupra formelor de protectie din domeniul IP, indicat ar fi să răspândiți această informație. Puteți, așadar, să indicați lângă marca voastră simbolurile: ® sau ©, pentru ca oamenii să știe că acele mărci sunt protejate și nu pot face uz de ele. Controlați folosirea conținutului de pe site-ul vostru prin intermediul unor acorduri online.
Ultimele considerente
Trebuie să admitem, așadar, că majoritatea business-urilor care își desfășoară activitatea în online își obțin o parte din valoare din acest domeniu, al proprietății intelectuale, iar o eventuală lipsă a protejării drepturilor de proprietate intelectuală va avea repercusiuni grave asupra viitorului business-ului.
Paul Cosmovici, managing partner la Cosmovici Intellectual Property ne sfătuiește să evaluăm mai întâi tot ce poate fi protejat în domeniul online, cum ar fi magazinele online și serviciile specifice, împreună cu țările în care există vânzări, pentru a completa eventuale lipsuri, de exemplu, din domeniul mărcilor sau al layout-urilor site-urilor web.
Foarte multe companii mari care activează în online au întregi portofolii de brevete, mărci comerciale, softuri care aduc o contribuție majoră asupra valorii comerciale ale acestor companii.
Comentarii articol (0)