„Acest lucru este posibil ca urmare a faptului că AFIR a dezvoltat, începând din anul 2018, o serie de mecanisme electronice online de preluare și de procesare a documentațiilor necesare accesării fondurilor europene și implementării proiectelor de investiții finanțate prin PDNR”, scrie în comunicatul de presă amintit.
Mai întâi, folosirea semnăturii electronice este obligatorie, din august 2018, din etapa de contractare și până la ultima tranșă de plată. În același timp, mai multe documente necesare proiectelor sunt obținute de AFIR direct din bazele de date ale altori instituții de stat. De exemplu, la Fisc se controlează cazierul fiscal, la Ministerul Internelor se controlează cazierul judiciar, iar la Registrul Comerțului se controlează corectitudinea datelor de la beneficiari. Pe deasupra, din martie 2020, AFIR folosește numai corespondență internă și externă digitalizată și semnată electronic.
„În urma acestor măsuri aplicate de AFIR, la nivelul PNDR s-a observat un impact direct cuantificabil prin reducerea deplasărilor beneficiarilor PNDR la sediile AFIR, precum și prin scăderea cheltuielilor legate de consum de hârtie și de toner, mentenanță echipamente, reducerea timpului necesar pentru semnarea olografă pe flux a acestora și arhivarea ulterioară a celor aproximativ 172.000 de documente semnate electronic până acum”, scrie în informare.
Practic, implementând aceste măsuri de digitalizare, reprezentanții AFIR spun că au economisit peste 1,2 milioane de euro în aproape doi ani. Mai precis, vorbim de o economie de 60.000 de euro pentru că documentele sunt transmise prin e-mail și de o economie de aproximativ 1,2 milioane de euro pentru reducerea considerabilă a timpului pentru gestionarea și avizarea documentelor.
Conform Ordonanței de urgență a Guvernului 38/2020, în relația cu statul, persoanele fizice și firmele pot depune documente electronice semnate cu semnătură electronică avansată, care este considerată echivalentul semnăturii de mână. Până acum, numai semnătura electronică calificată era considerată echivalentul semnăturii de mână.
Concret, acea ordonanță obligă instituțiile și autoritățile publice să accepte documente electronice. Acum, în timpul epidemiei de coronavirus, dar și pe viitor. Din acest motiv, AFIR a anunțat că în PNDR interacțiunea cu beneficiarii deja are loc de ceva timp pe cale electronică.
Comentarii articol (0)