De-acum, persoanele fizice și juridice care vor să ceară finanțări europene pentru agricultură și dezvoltare rurală au nevoie de semnătura electronică calificată, reiese dintr-un comunicat de presă recent al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Practic, semnătura electronică este necesară atât pentru a solicita fonduri, cât și ulterior acestui moment.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
„AFIR va utiliza exclusiv semnătura electronică în relația instituțională cu solicitanții și, ulterior, cu beneficiarii de fonduri europene acordate pentru agricultură și dezvoltare rurală. Această decizie se va aplica tuturor comunicărilor oficiale pe parcursul derulării Planului Strategic pentru Politica Agricolă Comună 2023 - 2027 (PS PAC 2027), care va demara în acest an”, scrie în comunicat.
Reprezentanții AFIR lămuresc că, pentru a simplifica fluxurile de lucru din cadrul tuturor etapelor procedurale derulate prin sistemul lor informatic, pe întreaga durată de implementare a proiectelor finanțate prin PS PAC 2027, au fost dezvoltate funcționalități pentru folosirea semnăturii electronice. Astfel, nu mai există posibilitatea de a semna de mână documentele și a le încărca în sistem. Până acum, pentru proiectele contractate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 - 2020, se acceptau în paralel și semnătura electronică, și semnătura olografă.
„Din punct de vedere legal, semnătura electronică calificată este echivalentă cu semnătura olografă. Totodată, este mai sigură, mai rapidă, mai eficientă și aduce reduceri de costuri. Astfel, prin utilizarea semnăturii electronice calificate se certifică identitatea semnatarului și nu mai este necesară deplasarea la sediul AFIR pentru depunerea cererii de finanțare, pentru semnarea contractului de finanțare sau, ulterior, pentru depunerea dosarului de plată”, este explicat în comunicatul Agenției.
„Noi am creat cadrul administrativ care a permis beneficiarilor fondurilor europene gestionate de AFIR să utilizeze semnătura electronică încă din anul 2018, fiind printre primele instituții publice care a implementat o astfel de măsură. La momentul respectiv, a funcționat în paralel cu cea olografă, însă acum suntem pregătiți, din punct de vedere al sistemului informatic, să o folosim exclusiv pe cea electronică, începând cu primele depunerii ale cererilor de finanțare prin intermediul PS PAC 2027”, a declarat George Chiriță, Directorul general al AFIR.
Informații mai multe despre etapele accesării finanțărilor pentru afaceri rurale pot fi găsite în pagina de aici.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)