Articol scris de Răzvan Băltărețu
Specialiști CERT-RO au avertizat încă de la începutul crizei medicale că se înmulțumesc înșelătoriile prin SMS, telefon și internet. Au fost vizate magazine mari, ca Lidl, Kaufland sau Carrefour, iar acum sunt trimise mesaje text. „Atenție în această perioadă la mesajele primite pe dispozitive”, a transmis CERT-RO.
Când primești un așa mesaj, al cărui destinatar nu îl cunoști, evită să suni înapoi, înainte de toate. Este posibil ca acel număr să fie unul cu suprataxă sau la capătul celălalt al apelului să fie un infractor cibernetic, gata să încerce metode de inginerie socială pentru a extrage date confidențiale. Apoi, evită cu orice preț accesarea de link-uri din mesaje nesolicitate sau din surse necunoscute. Verifică transmiterea acelui mesaj cu expeditorul, dacă nu ești sigur.
Totodată, evită acceptarea unor oferte care sună prea bine pentru a fi reale. Verifică promoțiile pe canalele oficiale ale companiei care ar lansa o asemenea inițiativă, înainte de a face orice pas.
Pentru mai multe informații pe acest subiect, te invităm să citești articolul complet disponibil pe www.playtech.ro.
Comentarii articol (5)