Potrivit comunicatului publicat de INSP, documentul referitor la reluarea unor activități ce au fost suspendate în această perioadă nu reprezintă un plan, ci cuprinde o serie de recomadări. Pentru fiecare domeniu de activitate pot fi emise reguli sau proceduri specifice, pornind însă de la aceste recomadări formulate de INSP.
Pentru desfășurarea activității în birourile deschise, angajatorii vor asigura:
- program de lucru decalat, astel încât să se evite aglomerarea angajaților;
- triajul angajaților, astfel încât dacă cineva prezită simptome ale infecției cu coronavirus să nu fie primit la birou;
- măsurarea temperaturii, astfel încât angajații care au peste 37 de grade Celsius să fie trimiși acasă;
- distanță minimă de 1,5 metri între angajații care lucrează la birouri față-spate și spate-spate; dacă birourile sunt orientate față în față, acestea vor fi separate de un paravan ce va fi dezinfectat zilnic;
- dezinfecția suprafețelor la începutul programului și apoi o dată la patru ore;
- acordarea pauzelor de masă eșalonat, cu respectarea distanței fizice de minimum doi metri;
- aerisirea periodică a încăperilor; dacă încăperile au sistem de climatizare cu recirculare a aerului, se va face nebulizarea acestora o dată pe săptămână, iar instalațiile de climatizare vor fi dezinfectate conform instrucțiunilor producătorului.
În ceea ce privește programul decalat pentru angajații care merg la birou, insituțiile publice și companiile naționale cu peste 50 de angajați vor fi nevoite și ele să cheme la ore diferite salariații la birou. Această pevedere este inclusă într-un proiect de lege pentru reglementarea situaţiei de alertă adoptat astăzi de Guvern. Același document stabilește că valabilitatea contractelor colective de muncă se va prelungi pe perioada stării de alertă și timp de 90 de zile de la încetarea acesteia. De asemenea, instituţiile şi autorităţile vor putea angaja personal fără concurs, pe durată determinată de șase luni.
Reguli de organizare și desfășurare a activităților în saloanele de înfrumusețare (frizerie, coafură, manichiură, pedichiură și cosmetică):
- accesul se realizează cu programare prealabilă, astel încât persoanele să nu aștepte în interiorul incintei;
- se va asigura o suprafață de minimum patru metri pătrați pentru fiecare client și o distanță minimă de doi metri;
- accesul se realizează numai dacă persoana respectivă are o temperatură sub 37 de grade Celsius;
- proprietarul saloanelor de înfrumusețare trebuie să asigure materiale de protecție și substanțe de dezinfectare;
- angajații vor purta obligatoriu mânuși și mască, iar suprafețele atinse și ustensilele folosite vor fi dezinfectate după fiecare client;
- măștile folosite de angajați vor fi schimbate la un interval de cel mult patru ore, iar mânușile vor fi dezinfectate după fiecare client;
- încăperea se va aerisi o dată la cel mult două ore.
Recomandări privind funcționarea hotelurilor
Conducerea hotelului trebuie să dezvolte un plan de acțiune adaptat situației epidemiologice, având ca scop prevenirea cazurilor de infectare cu coronavirus, gestionarea eficientă a cazurilor, precum și atenuarea impactului în rândul clienților și al personalului. Acesta plan de acțiune poate fi evaluat zilnic sau ori de cate ori este nevoie și poate cuprinde:
- optimizarea comunicării între conducere și personal, pentru a pre-defini o politică de informare a oaspeților;
- afișarea de postere informative (promovarea spălatului pe mâini, a igienei respiratorii etc.);
- instruirea personalului de la recepție, astfel încât să poată preveni o posibilă transmitere a COVID-19 în hotel (informarea oaspeților cu privire la măsurile de prevenire a infecției, sfătuirea oaspeților cu simptome respiratorii să stea în camerele lor, asigurarea accesului la informații oficiale, actualizate, cu privire la călătoriile către și dinspre țările sau zonele cu transmitere);
- politica de ocupare a camerelor privind persoanele însoțitoare, în situația în care există un caz suspectat de COVID-19; în cadrul recepției trebuie să fie disponibile numerele de telefon ale direcției de sănătate publică;
- la recepție, trebuie să existe o trusă medicală care să conțină: dezinfectant/șervețele cu efect antibacterian, măști pentru față/ochi, mânuși, șorț de protecție, halat medical lung cu mâneci lungi, sac de unică folosință pentru deșeuri;
- monitorizarea oaspeților care pot fi bolnavi, dar cu respectarea reglementărilor privind protecția datelor cu caracter personal și a dreptului la viață privată și confidențialitate; personalul de la recepție trebuie să aibă o abordare discretă în privința acestor informații și ar trebui să asigure faptul că doar conducerea și serviciile medicale vor evalua situația și vor lua deciziile corespunzătoare;
- montarea dozatoarelor de dezinfectant pe holuri și în camere.
Referitor la desfășuarea altor tipuri de activități în cadrul hotelurilor, într-o primă etapă nu vor funcționa restaurantele, barurile, cafenelele și cofetăriile, iar servirea mesei se va face în regim room service. De asemenea, locurile de joacă pentru copii și sălile de fitness, saunele și piscinele vor rămâne închise. Lifturile vor fi folosite numai dacă este absolut necesar, de maximum două persoane care vor purta mască, preferabil din aceeași familie.
Important! Dacă în hotel apare un caz de coronavirus, activitatea hotelului va fi închisă până la asigurarea dezinfecției tuturor spațiilor.
Reamintim că starea de urgență se încheie, în România, pe data de 14 mai 2020, din 15 mai urmând să se instituie starea de alertă.
Comentarii articol (1)