Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a susținut marți, la reuniunea ECOFIN, poziția României ca viitorul fond de recuperare să fie nediscriminatoriu la nivelul UE 27 și să se concentreze pe marile priorități, inclusiv pe investiții, potrivit unui comunicat de presă, citat de Mediafax.
„Ne dorim implementarea rapidă și flexibilă a instrumentului european pentru sprijin temporar pentru atenuarea riscurilor de șomaj în situații de urgență (SURE), care să le permită statelor membre care au nevoie de finanțare să utilizeze pe deplin această oportunitate”, a precizat Florin Cîțu.
Acest instrument presupune o asistență financiară de până la 100 de miliarde de euro, sub formă de împrumuturi și se adresează tuturor statelor membre. Acestea vor contribui cu garanții de 25% din volumul facilității (25 mld. euro), care se vor constitui ca datorie publică guvernamentală garantată și nu vor avea impact pe deficit decât în cazul în care sunt executate. În cazul României, garanțiile ar urma să fie de aproximativ 393 mil. euro.
Au ajuns să arunce ouăle și laptele. Fermierii risipesc mai multă mâncare ca oricând
Risipa de mâncare se întâmplă la un alt nivel în vremea pandemiei. Fermierii au ajuns să-și arunce propria producție. Acest lucru se întâmplă pe glob. Laptele și ouăle sunt aruncate, strugurii putrezesc iar porcii sunt îngropați, potrivit Bloomberg. Însă există și un aspect surprinzător: cantitatea totală de mâncare aruncată, la nivel mondial, s-ar putea să nu fie mai mare ca de obicei, când o treime din producția globală ajungea la groapa de gunoi.
Ceea ce s-a schimbat față de situația de dinainte este că, în loc să fie aruncate de consumatori ca deșeuri din bucătărie, o cantitate nemaivăzută de alimente este aruncată înainte de a ajunge în magazine.
Vina este a lanțurilor de distribuție care nu mai funcționează la fel. Pe glob, producția este gestionată prin metode de tipul „fix-la-timp”. Producția din ferme poate fi livrată magazinelor sau restaurantelor în doar câteva zile, următorul stoc din culturi și șeptel fiind pregătit să-i ia locul imediat celui precedent.
Companiile aeriene sunt pe cale să se întoarcă pe cerul Europei în această vară, dar pețurile par să se fi dublat, în condițiile în care un drum la clasa economic în iunie cu Delta Airlines costă 2.126 dolari, iar un bilet la clasa I între Atlanta și Paris costă 7.085 dolari, potrivit Forbes.
Pentru moment zborurile sunt oprite pentru majoritatea călătorilor, până cel puțin pe 15 iunie. Acest lucru nu a oprit mai multe companii aeriene să programeze zboruri în vară pentru Europa, printre care Delta, Emirates și Qatar. Pe măsură ce frontierele UE încep să se deschidă, Lufthansa împreună cu subsidiarele sale SWISS și Eurowings au programant o revenire majoră pentru destinații din întreaga Europă în toată luna iunie.
La începutul crizei create de coronavirus, în Europa, în martie, companiile vindeau un zbor transatlantic cu 285 de dolari, în timp ce acum biletele Delta costă cu peste 600% mai mult.
Comentarii articol (0)