Așa cum apare în comunicatul ministerului, aproape jumătate din fondurile programului Rabla Plus din acest an au fost deja rezervate. Acest lucru l-a făcut pe Costel Alexe, ministrul de resort, să anunțe că, după câte se pare, “[a]nul 2020 este anul mașinilor electrice în România! 90% dintre cei care au accesat programul Rabla PLUS au ales o mașină full electric”.
Astfel, față de anul trecut, când, într-o perioadă similară, fuseseră rezervate puțin peste 1.000 de mașini, în acest an, rezervările au depășit valoarea de 1.200 de mașini. Tot în comparație cu anul trecut, bugetul programului Rabla Plus 2020 e mai mare cu circa 45 de milioane de lei, având valoarea totală de 140 de milioane de lei.
Pe de altă parte, în ceea ce privește programul Rabla Clasic, până în acest moment, numărul rezervărilor a atins cifra de 21.000 de mașini, față de peste 30.000 de mașini rezervate în aceași perioadă a anului trecut.
“Rabla Plus se dovedește a fi un program de succes, în ciuda problemelor din industria auto, generate de pandemie. Este primul an din istoria celor două programe Rabla Clasic și Rabla Plus când, cel din urmă, are rezultate mai bune decât primul, raportat la numărul total de mașini disponibile prin ambele programe. (...) Mă bucur că românii aleg mașinile electrice: acesta este viitorul transportului urban”, a mai declarat ministrul Mediului.
Prin programul Rabla Plus, cei interesați pot primi bani de la autorități pentru a-și cumpăra vehicule electrice sau hibride. În funcție de caracteristicile acestora, românii pot obține de la stat ecotichete cu o valoare de până la 45.000 de lei.
Față de edițiile anterioare, programul Rabla Plus din acest an aduce și câteva noutăți. Mai exact, vorbim aici despre faptul că mașinile cumpărate prin intermediul acestui program nu vor putea fi vândute în primul an de la cumpărare, dar și despre faptul că, începând cu acest an, prin programul Rabla Plus se vor putea cumpăra și motociclete electrice.
Dacă pentru un autovehicul nou electric hibrid se pot cere de la stat 20.000 de lei, iar pentru o mașină pur electrică, 45.000 de lei, pentru o motocicletă electrică se pot cere de la autorități maximum 3.500 de lei.
Comentarii articol (0)