Acest lucru a fost reamintit și de către ANPC, ieri, printr-un comunicat de presă în cadrul căruia a precizat că „[î]n cazul în care consumatorul are o nemulțumire referitoare la contract sau la modul de derulare al acestuia, trebuie să se adreseze mai întâi furnizorului, iar, dacă problema nu este soluționată, se poate adresa atât ANRE, precum și ANPC”.
Așadar, consumatorii de gaze pot, în cazul în care consideră că drepturile sau interesele lor au fost neglijate, să se adreseze, în primul rând, furnizorului, care trebuie să îi pună la dispoziție clientului un mecanism de soluționare a plângerilor.
În cazul în care e nemuțumit, poate să se adreseze fie Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (am arătat mai multe, aici, despre procedură), fie, cum reiese și din comunicatul citat mai sus, ANPC.
Precizarea ANPC vine în contextul în care, de la 1 iulie, s-a liberalizat piața gazelor în privința relației stabilite între consumatorul final și furnizor. Cu alte cuvinte, statul nu mai stabilește prețul de furnizare. Ținând cont de faptul că liberalizarea aduce și o serie de necunoscute și elemente noi (de exemplu, faptul că, de acum, pot fi încheiate contracte cu preț variabil), s-ar putea să crească situațiile în care consumatorii se simt nedreptățiți. De aceea, e important pentru ei să știe căror autorități se pot adresa pentru a obține remedierea problemei.
Comentarii articol (0)