Autoritãþile ar putea introduce procedura constatãrii amiabile în cazul producerii de accidente cu daune materiale, pentru a se evita astfel constatãrile fãcute de poliþie. Aceastã procedurã prevede existenþa unui constat amiabil, cele douã pãrþi implicate în accident urmând sã se prezinte cu acest act la societãþile unde au fost asigurate ºi acestea sã se ocupe de despãgubiri, dar ºi sã notifice poliþia.
Potrivit reprezentanþilor pieþei de asigurãri, cele douã acte vor conþine menþiunile celor douã pãrþi, care vor trebui sã se prezinte la compania de asigurãri, ce va stabili daunalitãþile ºi va notifica organele de poliþie. Numai în cazul în care existã divergenþe între cele douã pãrþi, acestea au obligaþia de a se prezenta la poliþie.
Reprezentanþii CSA susþin cã aceastã mãsurã ar putea fi aplicatã începând cel mai devreme din 2008 sau 2009, atunci când va exista o bazã de date clarã a asiguraþilor cu rãspundere civilã obligatorie auto (RCA), dar ºi norme mai exact privind cei care au provocat mai multe daune sau invers, au primit reduceri de la companiile de asigurãri, datoritã lipsei incidentelor rutiere.
Reprezentanþii CSA ºi ai poliþiei s-au întâlnit de câteva ori pentru a stabili modalitãþile de aplicare acestor noi reglementãri, mai ales cã pentru introducerea constatului amiabil este necesarã modificarea legii privind circulaþia pe drumurile publice (Legea 49/2006), dar ºi a Legii 136/2005 privind asigurarea ºi reasigurarea autovehiculelor.
De asemenea, reprezentanþi pieþei asigurãrilor au cerut ca posesorii auto care primesc acasã notificãri privind suspendarea certificatului de înmatriculare din cauza neîncheierii unui RCA deºi au acest act sã se prezinte la asigurator pentru a rezolva aceastã situaþie, baza de date cu toþi cei care au asigurare obligatorie nefiind completã. CSA a cerut, de asemenea, prelungirea termenului de notificare a asiguratului, în cazul în care asiguratul doreºte sã schimbe compania de asigurãri, de la 30 de zile la cel puþin 50 de zile ºi posibilitatea ca celor care nu deþin asigurarea obligatorie sã li se radieze din circulaþie autovehiculele.
La ora actualã, România nu are încã o situaþie exactã cu privire la gradul de acoperire al asigurãrilor, deoarece metodologia dupã care se calculeazã nu este competitivã în raport cu mãrimea parcului auto naþional.
Comentarii articol (0)