Mai mult de jumătate din ţările UE sunt în zona roşie pe noua hartă privind riscul de călătorie în Europa
Mai mult de jumătate dintre ţările Uniunii Europene, împreună cu Regatul Unit, apar cu roşu pe noua hartă europeană privind restricţiile de călătorie, publicată de Centrul European de Prevenire şi Control al Bolilor (ECDC). Miniştrii de Externe din cele 27 de ţări UE au convenit punerea în aplicare a unui sistem comun de cartografiere pentru a defini zonele de risc din UE, rezultând un cod de culori de la verde (sigur) la roșu (risc ridicat).
Pe harta prezentată de ECDC, întocmită conform noului cod de culori, doar trei ţări din UE sau Spaţiul Economic European (Norvegia, Finlanda şi Grecia) sunt în mare parte în zona verde, zona sigură.
Alte cinci ţări (Italia, Cipru, Estonia, Lituania şi Letonia) sunt în principal în zona portocalie, care indică risc de călătorie.
Cinci ţări (Germania, Austria, Suedia, Danemarca şi Islanda) apar cu gri, ceea ce înseamnă că nu există suficiente date conform formulei agreate în comun.
Restul țărilor apar cu roșu, ceea ce indică risc ridicat de călătorie. România se află printre ele.
Tronsonul Râșnov-Cristian, din județul Brașov, care face parte din Autostrada 3, secțiunea Brașov - Comarnic, ar putea fi gata de inaugurare înainte de termenul prevăzut în contract. Lucrările au început în 20 mai 2019 și au termenul de finalizare în vara anului viitor. Constructorul spune însă că ar putea preda șoseaua în luna decembrie, anul acesta.
„Lucrările sunt gata în proporție de aproximativ 80%. Noi sperăm că vremea va ține cu noi și într-adevăr putem să dăm drumul la acest tronson de autostradă”, a declarat Robert Elekeș, purtător de cuvânt al DRDP Brașov.
Noua bucată de autostradă va fi folosită ca variantă ocolitoare a localităților Râșnov și Cristian. Va prelua traficul de pe Drumul Național 73.
Mircea Geoană despre autostrada România - Polonia: E un proiect de colaborare în cadrul Inițiativei Celor 3 Mări. Și Germania participă
Ambasadorul american la București a vorbit recent despre o autostradă și o cale ferată care să lege portul Constanța de portul polonez Gdansk. Practic, e un coridor economic de transport, care are și o componentă importantă de securitate. Declarația ambasadorului american se referă la un proiect de colaborare din cadrul Inițiativei Celor 3 Mări, a explicat, într-un interviu pentru Digi24, secretarul general adjunct al NATO, Mircea Geoană.
„Declarația ambasadorului american, pe care am citit-o și aici, evident, la Bruxelles, se referă la acest proiect de colaborare între națiunile între Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Adriatică (Inițiativa Celor 3 Mări - n.r.). Evident, aliatul american este un actor important, suntem extrem de bucuroși că și Germania participă. Cred că de la Summitul Celor 3 Mări de la București Germania a început să participe la acest efort”, a subliniat nr. 2 în NATO, Mircea Geoană.
Pe de altă parte, „dacă ne uităm puțin la ideea despre un coridor de la Gdansk până la Constanța este, de fapt, fostul coridor nr. 9 al Uniunii Europene, care a fost pus pe hartă în urmă cu aproape două decenii”, a menționat Mircea Geoană, fost ministru de externe al României.
„Sperăm că atât în Inițiativa Celor 3 Mări - al cărei summit virtual începe luni și în care aceste subiecte vor fi discutate -, dar și în context european și transatlantic să putem să încurajăm investiții, care sunt și strategice, dar sunt și economice și generatoare de dezvoltare, de locuri de muncă, de prosperitate și de securitate, care, într-un fel, vin la pachet”, a punctat adjunctul secretarului general al NATO.
„Evident, există proiecte de natură infrastructură energetică, infrastructură terestră, feroviară, care sunt de foarte mare utilitate. Astăzi, NATO nu folosește mai mult de 10 la sută din nevoile de transport și de mobilitate militară în zona noastră, în zona noilor aliați, iar în proporție de 90 la sută sunt utilizate infrastructuri civile, de unde și terminologia de utilizare duală. Este nevoie, inclusiv pe axul Nord-Sud, de infrastructuri, Est-Vest, în mod evident, de la Constanța la granița de vest, către inima Europei, dar și Nord-Sud”, a arătat Mircea Geoană.
Comentarii articol (2)