- neconcordanța între evidența orelor de muncă efectiv prestate de șoferi, așa cum rezultă din cardurile tahograf, și evidența orelor de muncă întocmită de angajator;
- neacordarea sporurilor privind munca efectuată în timpul repausului săptămânal, munca de noapte, orele suplimentare, concediul de odihnă etc.;
- nerespectarea prevederilor privind obligaţia angajatorului de a încheia contractul individual de muncă înainte de începerea activităţii salariatului și neînregistrarea în registrul general de evidenţă a salariaţilor, cel târziu cu 24 de ore înainte de începerea activităţii, a contractului individual de muncă;
- neinițierea negocierii contractului colectiv de muncă la nivel de unitate;
- nerespectarea clauzelor contractului individual de munca cu timp parțial;
- nerespectarea obligaţia de a descărca şi stoca la sediu, cel mai târziu la fiecare 28 de zile, datele din cartelele tahografice ale conducătorilor auto.
Inspecția Muncii anunță că astfel de controale se vor face în continuare, inspectorii urmărind aplicarea corectă a prevederilor legate de încheierea şi executarea contractelor individuale de muncă, de respectarea, de către șoferii profesioniști, a timpul de muncă ori de odihnă și a legislației privind detașarea transnațională a lucrătorilor.
„Locul de muncă mobil, cerinţele de siguranţă rutieră şi complexitatea reglementărilor naționale și internaţionale din domeniul relaţiilor de muncă creează dificultăţi suplimentare de monitorizare şi control al acestei activități. Inspecția Muncii va acorda, în continuare, o atenţie deosebită transportului rutier și va acționa ferm în scopul eliminării tuturor formelor de abuz în relația angajat-angajator”, a transmis Dantes Nicolae Bratu, inspector general al Inspecției Muncii.