Odată cu anunțul Ministerului Economiei că a transmis aseară 5.421 de contracte către antreprenorii care au aplicat pentru microgranturi în cadrul schemei 1 a programului de granturi pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri), din OUG130/2020, IMM-urile au fost anunțate ce trebuie să facă, mai departe, pentru a putea primi banii, respectiv să finalizeze procedura de contractare.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
"5.421 de contracte au plecat aseară către beneficiarii măsurii 1! MEEMA a transmis aseară 5.421 de contracte către antreprenorii care au aplicat pentru microgranturi în cadrul schemei 1 a programului pentru IMM-uri. Odată semnate de către beneficiari, aceștia din urmă vor intra în posesia fondurilor pentru care au aplicat", informa, azi de dimineață, Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri-România (MEEMA).
Totodată, ministerul a publicat procedura de lucru de înscriere pentru contractarea microgranturilor acordate din fonduri externe nerambursabile (formularul de înscriere este activ aici).
Atenție! Nu vorbim despre redeschiderea apelului pentru înscrieri pentru microgranturi, ci de continuarea procedurii cu cei ale căror cereri deja depuse au fost aprobate.
"În urma evaluării cererilor depuse de către aplicanți pentru măsura Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile, pentru Întreprinderi mici și mijlocii care nu dețin salariați la data de 31.12.2019, se transmit de către Directorii de Agenție notificările de admitere, respectiv deciziile de aprobare a cererilor eligibile", scrie într-un ghid pus la dispoziție de minister de curând pentru faza de contractare.
Practic, cei care au aplicat vor găsi pe conturile pe care și le-au făcut pentru accesarea microgranturilor cererea aprobată de autorități, după care vor trebui să facă singuri câteva demersuri electronice de contractare, explicate pas cu pas în ghidul MEEMA.
În secțiunea Contractare din platformă vor trebui să completeze codul IBAN special deschis de aplicant pentru proiectul vizat. Odată salvat și înregistrat (poate fi inclusiv modificat ulterior dacă a fost greșit pus), se va putea genera contractul de finanțare și apoi descărca pentru a-l putea semna.
O importantă atenționare venită de la minister acum câteva ore:
"În cazul în care întâmpinați dificultăți în crearea contului bancar distinct la banca parteneră pentru care ați optat, aveți posibilitatea încărcării oricărui cont IBAN al societății dumnevoastră, în vederea descărcării contractului (trebuie reîncărcat, semnat în aplicație în maxim 5 zile de la primire), urmând ca ulterior să vă adresați băncii partenere în program pentru care ați optat, pentru deschiderea contului distinct".
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Evenimente online oferite abonaților avocatnet.ro premium complet
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.
Comentarii articol (1)