Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.
Leul reacționează după primele rezultate ale alegerilor parlamentareMoneda naţională s-a depreciat luni în raport cu euro, care a fost calculat de Banca Naţională a României la 4,8733 lei, în creştere cu 0,08 (0,02%) bani faţă de cotaţia precedentă, de 4,8725 lei/euro.
Dolarul s-a apreciat şi el faţă de leu, ajungând la 4,0252 lei, în creştere cu 2,28 bani (0,57%) faţă de cotaţia anterioară, de 4,0024 lei/dolar.
De asemenea, cursul leu/franc a urcat cu 2,03 bani (0,45%), până la o cotaţie de 4,5134 lei, comparativ cu cea anterioară, când un franc elveţian valora 4,4931 lei.
Standard & Poor's menține ratingul de țară al României la „BBB minus”, ultimul recomandat investițiilorAgenția Standard & Poor's (S&P) a reconfirmat vineri ratingul României pe care îl acordase și în urmă cu șase luni pentru datoria pe termen lung şi scurt, în valută şi în monedă locală, şi i-a menţinut perspectiva negativă, astfel că acesta rămâne la „BBB minus /A-3” , ultima categorie recomandată investițiilor.
La sfârșitul lunii octombrie, și agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings reconfirmase ratingul suveran al României la „BBB minus” cu perspectivă negativă, după ce cu două zile înainte, agenția Moody's anunțase, la rândul ei, că menține ratingul de țară al României. Cea de-a treia agenție de rating, Standard and Poor's era așteptată să-și anunțe evaluarea la începutul lunii decembrie.
Acest indicator este important pentru costurile la care se împrumută statul sau marile companii dintr-o țară.
UE vrea ca 30 de milioane de mașini cu zero emisii să circule în Europa, până în 2030Uniunea Europeană vrea ca, până în 2030, pe şoselele sale să circule cel puţin 30 de milioane de vehicule cu zero emisii, pentru a reduce consumul de combustibili fosili în ţările membre, conform unui proiect consultat de Reuters.
În cadrul strategiei care va fi publicată săptămâna viitoare, Comisia Europeană (CE) va prezenta măsuri pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră care vin din sectorul transporturilor, potrivit Agerpres.
"Obiectivul UE de a ajunge la un nivel zero al emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2050 nu poate fi atins fără introducerea unor măsuri extrem de ambiţioase, pentru a reduce dependenţa sectorului transporturilor de combustibilii fosili". Atingerea obiectivelor climatice ale blocului comunitar necesită "cel puţin" 30 de milioane de vehicule cu zero emisii până în 2030, se arată în document.
Este un pas major de la cele 1,8 milioane de vehicule electrice şi hibride plug-in înmatriculate în Europa la finalul anului trecut. Maşinile hibride nu au emisii zero.
Comentarii articol (2)