Această etapă a programului, pentru fermierii din afara țării, beneficiază de un buget propriu, de 20.000.000 euro. Însă, în afara locului în care se află destinatarii finanțării, toate celelalte condiții pentru accesarea fondurilor sunt identice cu cele impuse fermierilor din țară, despre care am scris mai multe, aici. În plus, cei interesați pot accesa, direct, ghidul de finanțare (primul document din tabel).
Atenție! Este foarte important pentru fermierii din străinătate să știe că măsura li se adresează în condițiile în care aleg să se instaleze la conducerea unei ferme române, care trebuie înregistrată obligatoriu în Registrul Unic de Identificare – APIA, în Registrul agricol și/sau în Registrul exploatațiilor – ANSVSA.
În plus, fermierul trebuie să aibă și domiciliul stabil în aceeași unitate administrativ-teritorială (în esență, localitate) unde e înregistrată exploatația agricolă. La fel și cu sediul social sau cu locul de muncă (dacă beneficiarul finanțării e salariat).
După aceea, deși perioada de înscriere începe în 4 ianuarie și durează până în 4 mai, condițiile pentru obținerea finanțării devin din ce în ce mai puțin stricte, cu fiecare perioadă a sesiunii de înregistrare (patru, în total):
- 4 ianuarie – 4 februarie: 70 de puncte;
- 5 februarie - 4 martie: 55 de puncte;
- 5 martie – 4 aprilie: 40 de puncte;
- 5 aprilie – 4 mai: 25 de puncte.
În ceea ce privește acordarea punctajului, cei interesați pot găsi, la pagina 31, din ghid, o detaliere clară a criteriilor de selecție. Sunt luate în considerare aspecte precum sectorul de activitate al fermierului, pregătirea acestuia (calificările obținute), zona în care va fi implementat proiectul (cele cu potențial ridicat vor atrage mai multe puncte) etc.
Comentarii articol (0)