ACCES PREMIUM
De ce premium?
UPDATE: Casele de marcat cumpărate începând din decembrie trebuie conectate la sistemul ANAF în ziua instalării
Începând cu luna decembrie 2021, companiile care cumpără case de marcat trebuie să le conecteze la sistemul național de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) în ziua în care le instalează, conform legislației în vigoare.
Articolul continuă mai jos
Această regulă este detaliată actualmente în
Ordinul ANAF 435/2021. Mai precis,
începând cu achizițiile făcute după data de 1 decembrie 2021, orice contribuabil, indiferent că este mare, mijlociu sau mic, trebuie
să conecteze aparatele în ziua instalării.
Procedura de conectare a caselor de marcat la sistemul ANAF implică, în mare, trecerea aparatelor din regimul de funcționare cu profil 0 la regimul de funcționare cu profil 1.
Informații mai multe în acest sens avem de la Patronatul Caselor de Marcat.
Singura excepție ține de
casele de marcat care vor fi folosite în zone neacoperite de rețele de internet, pentru care
trebuie transmisă o declarație la ANAF în cel mult
două zile lucrătoare de la data instalării. Prin declarație, contribuabilii informează autoritățile că aparatele n-au cum să fie conectate la sistemul de monitorizare din cauza lipsei unei rețele de internet și că vor funcționa offline.
Calendarul de conectare a aparatelor la sistemul ANAF
se încheie pe 30 noiembrie 2021, acesta fiind termenul de conectare pentru firmele mici și medii care au deja în funcțiune case de marcat. Marii contribuabili trebuiau să se conformeze până la 30 iunie 2021.
Pentru nerespectarea termenelor de conectare (cele din calendar și cele valabile din decembrie 2021), contribuabilii riscă
o amendă de la 8.000 la 10.000 de lei, așa cum reiese din coroborarea articolelor 3^1, 10 și 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului 28/1999.
Registrul național prin care se ține evidența caselor de marcat din România ajută Fiscul la monitorizarea tuturor aparatelor în timp real. În acest sens, firmele sunt obligate să-și conecteze la internet casele de marcat, astfel încât datele fiscale să ajungă direct la autorități.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)