Activează serviciul premium pentru acces nelimitat!
avocatnet.ro premium te informează zilnic, în timp real, pe email sau direct în platformă, ori de câte ori se modifică legi importante pentru tine și afacerea ta.
Pentru a informatiza implementarea schemelor de ajutor de stat și, astfel, a le face mai accesibile, Ministerul Finanțelor (MF) a anunțat, cu puțin timp în urmă, lansarea unei platforme online ce permite firmelor să transmită către autorități toate documentele necesare accesării unor ajutoare de stat.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Potrivit unui comunicat al MF, începând de azi, firmele au la dispoziție “un instrument online de depunere și analiză a documentației pentru plata ajutorului de stat. Totodată, platforma va permite o monitorizare eficientă, în timp real, a gradului de implementare prin prisma menținerii locurilor de muncă create și realizării investițiilor asumate prin proiectele finanțate”, după cum a declarat ministrul de resort, Alexandru Nazare.
Ajutorul de stat despre care se vorbește în comunicatul ministerului este, mai exact, cel stabilit de HG 807/2014, respectiv ajutorul de stat pentru stimularea investițiilor cu impact major în economie.
Concret, platforma lansată azi poate fi accesată fie din site-ul MF, fie din cel al Fiscului și permite:
transmiterea online a documentațiilor aferente cererilor de acord pentru finanțare și de plată a ajutorului de stat;
informatizarea procesului de analiză a documentației transmise;
monitorizarea în timp real a gradului de implementare și de respectare a condițiilor de menținere a investițiilor și a locurilor de muncă aferente proiectelor aprobate spre finanțare de către MF.
Totodată, prin accesarea platformei, firmele pot consulta un ghid de utilizare pentru depunerea online a documentelor necesare obținerii ajutorului de stat ce este acordat în baza HG 807/2014.
“Platforma vine în completarea celor două instrumente prin care Ministerul Finanțelor asigură comunicarea permanentă cu mediul de afaceri, respectiv Formular asistență ajutor de stat și Solicitare întâlnire tehnică, prin care operatorii economici pot solicita clarificări cu privire la prevederile legale ale actelor normative de instituire a schemelor de ajutor de stat, la mecanismul de acordare și de plată a ajutorului de stat sau recomandări cu privire la implementarea corectă a proiectului de investiții aprobat”, mai scrie în comunicatul ministerului.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.