Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.
Preţurile la alimente sunt la cel mai ridicat nivel din ultimii 10 ani, în toată lumeaIndicele global al preţurilor la produsele alimentare a crescut în mai pentru a 12-a lună consecutiv, atingând cel mai ridicat nivel din septembrie 2011, anunță Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Alimentaţie şi Agricultură (FAO), care măsoară periodic modificările de preţuri înregistrate la un coş de alimente format din cereale, uleiuri vegetale, lactate, carne şi zahăr.
FAO publică lunar propriul său Food Price Index, care măsoară modificările de preţuri înregistrate la un coş de alimente format din cereale, uleiuri vegetale, lactate, carne şi zahăr. În luna mai 2021, acest indice a crescut până la 127,1 puncte, de la o valoare de 121,3 puncte în luna aprilie (o cifră revizuită uşor în sus faţă de valoarea iniţială de 120,9 puncte), relatează Reuters, citată de Agerpres.
Creşterea din ultima lună a fost stimulată în primul rând de avansul preţurilor la cereale, care au înregistrat o creştere de 6% comparativ cu luna aprilie şi una de 36,6% în ritm anual. În interiorul acestei categorii, preţurile la porumb au fost în frunte, cu un avans de 89,9% comparativ cu luna mai a anului trecut.
De asemenea, preţul uleiurilor vegetale a crescut cu 7,8% în luna mai, în principal ca urmare a majorării cotaţiilor la uleiul de palmier, în contextul unei creşteri modeste a producţiei în Asia de Sud-Est, în timp ce cotaţiile la ulei de soia au fost influenţate de perspectivele unei cereri mondiale robuste din partea producătorilor de biodiesel.
Țările UE au convenit o reformă a traficului aerian. Comisia Europeană a cerut o reducere cu 10% a emisiilorStatele membre ale Uniunii Europene au căzut joi de acord asupra unei reforme a sistemului de management al traficului aerian, în ideea de a reduce emisiile poluante ale sectorului aeronautic, de a diminua costurile pentru companiile aeriene şi a îmbunătăţi siguranţa, informează Reuters.
Reforma, cunoscută sub denumirea „Cer unic european” include mai multe iniţiative precum extinderea rolului autorităţii de reglementare Eurocontrol în coordonarea şi optimizarea fluxurilor de trafic aerian.
Comisia Europeană a sugerat o astfel de reformă încă din luna septembrie a anului trecut, subliniind că emisiile de CO2 ale sectorului aviaţiei ar putea fi reduse cu până la 10% prin introducerea unor rute de zbor mai directe şi diminuarea întârzierilor din cauza spaţiului aerian congestionat.
În plus, un sistem mai eficient ar putea duce la creşterea capacităţii zborurilor şi ar ajuta o industrie aeronautică ce a fost grav lovită de declinul călătoriilor cu avionul în contextul pandemiei COVID-19.
Comentarii articol (0)